Avatar billede jkarly Nybegynder
24. februar 2004 - 11:18 Der er 8 kommentarer

Ændre shortcuts fra Dansk til Engelsk

Hejsa.

Har et lille problem. Når jeg sidder på arbejdet har jeg en engelsk version af XP og når jeg er der hjemme er jeg kommet til at købe en dansk. Alt det med teksten betyder ikke så meget men er ved at blive vanvittig af at shortcuts'ene er forskellige i den Danske og Engelske. Feks er [ctrl]+F = find i den engelske og find = [ctrl] + B i den danske.
Er der en måde hvor jeg kan få de engelske shortcuts til at virke i den danske version, eller er der en måde hvor på jeg kan få den danske version til at blive engelsk?

Mvh Jens
Avatar billede magictouch Nybegynder
24. februar 2004 - 11:31 #1
Hvis du bruger win tasten i stedet for f.eks win+f= find
Avatar billede magictouch Nybegynder
24. februar 2004 - 11:32 #2
Du kan måske have glæde af det her;) http://www.genvejstasten.dk/
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. februar 2004 - 11:34 #3
Sådan skiftes sprog eller tastatur på proceslinjen:

Åbn Internationale og sproglige indstillinger i Kontrolpanel.
Klik på Detaljer under Sprogtjenester og sprog under fanen Sprog.
Klik på Værktøjslinjen Sprog under Indstillinger.
Marker afkrydsningsfeltet Vis yderligere ikoner for værktøjslinjen Sprog på proceslinjen i dialogboksen Indstillinger for værktøjslinjen Sprog.
Klik på OK tre gange.
Klik på sprogikonet eller tastaturikonet på proceslinjen for at få vist en menu.
Klik på et sprog eller tastatur.

      Bemærk!

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, klik på Indstillinger for dato og klokkeslæt samt internationale og sproglige indstillinger, og klik derefter på Internationale og sproglige indstillinger, hvis du vil åbne Internationale og sproglige indstillinger.
Sprogikonet er kun tilgængeligt, hvis du har tilføjet flere sprog eller flere tastaturlayout i Internationale og sproglige indstillinger i Kontrolpanel.
Når du indsætter tekst, kan du veksle mellem at bruge tastaturet, talegenkendelse eller genkendelse af håndskrift uden at skulle klikke på en knap.
Bogstaverne på ikonet angiver det aktive sprog. DA står f.eks. for dansk.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. februar 2004 - 11:35 #4
Glemte lige at fortælle, at ovenstående er kopieret fra >Windows Hjælp & Support<
Avatar billede jkarly Nybegynder
24. februar 2004 - 12:16 #5
Det ændre desværre kun for hvordan tastaturet er sat op og ikke shortcuts, sprog m.m
Avatar billede magictouch Nybegynder
24. februar 2004 - 12:28 #6
Hvis du bruger win tasten er genvejene ens
Avatar billede cp1 Nybegynder
24. februar 2004 - 14:49 #7
ka se de genveje du har givet eksempler på er fra Internet Explorer, og i IE mener jeg det følger sproget,og at du ikke såen lige ka ændre det,måske med en keyboard remapper...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. marts 2004 - 11:30 #8
Sker der mere her - ellers måske lukketid ?