Avatar billede rad Nybegynder
24. februar 2004 - 11:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kørselsfejl 2287

Hej,
Jeg har en database i Access '97, hvor jeg har en formular der viser en række brugere med fejl. På formularen har jeg en knap der sender en mail til disse brugere via "SendObject".

Det virker på min maskine samt en anden brugers, men ikke på to andre brugeres maskiner - de får fejlen "kørselsfejl 2287 ... kontroller postprogrammet for at sikre, at det fungerer tilfredsstillende".

Jeg har tjekket deres "references" men der ser ikke ud til at være fejl i dette. Jeg har en anelse om at det kan skyldes fejl i deres rettigheder.

Er der nogle af jer der har oplevet noget tilsvarende og evt. har en løsning?
Avatar billede overchord Nybegynder
24. februar 2004 - 11:07 #1
hvilket OS koerer du det paa?
Avatar billede rad Nybegynder
24. februar 2004 - 11:11 #2
Win 2000 (men den anden bruger hvor det også virker kører NT4). De to brugere hvor det ikke virker kører også Win2000
Avatar billede overchord Nybegynder
24. februar 2004 - 14:31 #3
Det lyder som du selv naevner som noget med brugerrettigheder. Jeg har selv har problemer med normale bruger-konti paa win2000 hvor adgangen er for restriktiv idet man ikke kan faa skriveadgang til mapper.
Spoejest nok kan jeg overhovedet ikke finde nogen info om runtime error 2287.....
Avatar billede rad Nybegynder
24. februar 2004 - 16:41 #4
Hej,
Jeg fandt (måske) selv en løsning (tak Google). Hos MS er der ingen info om #2287, men det var der i DBForum. Interesserede kan se her:
http://www.dbforums.com/showthread.php?threadid=861304&highlight=sendobject
"From: Guillaume ThéOret
Date: 07-29-03 11:59
Subject: SendObject Run Time Error 2287 solution

--------------------------------------------------------------------------------
Well I did a lot of searches and ended up finding very little that was
useful, just enough to find the solution. If you're getting a bizzare 2287
runtime error or some machines and not others (often on Windows 2000 or XP
machines) it's probably because you're missing cdo.dll which is installed
with Outlook. After installing and configuring Outlook (I installed 2000 and
you should be ok with 98 but I'm not sure about any earlier versions and you
can just configure bogus information) the sendobject command should be
working.

In hopes that people that search for this error from now on will find this
post."