Avatar billede nexus Nybegynder
30. januar 2001 - 17:52 Der er 7 kommentarer

Til Plextor folket

Vil stadigvæk gerne høre om der er nogen som har erfaringer med at ændre deres Plextor 12/10/32A brænder til et UltraDMA 33 drev i BIOS\'en ved hjælp af jumperen bag på drevet?
Avatar billede palmanimal Nybegynder
30. januar 2001 - 17:56 #1
Hva´sku´fidusen være ved det ??
Avatar billede nexus Nybegynder
30. januar 2001 - 18:25 #2
PIO-4 mode, som drevet er sat til fra fabrikken, har en hastighed på 16.7MB/sek og UltraDMA 33 kører vel 33MB/sek, right?
Avatar billede snowball Novice
30. januar 2001 - 18:57 #3
Ja, og ? Din brænder kan alligevel ikke brænde med den hastighed ! Jeg tror næppe du vil få færrer buffer underrun af at lave det om !

Snowball
Avatar billede nexus Nybegynder
30. januar 2001 - 19:12 #4
Nej nej nej, det var heller ikke det jeg hentød til. Det giver jo ligesom sig selv. Desuden kan du ikk lave buffer underruns, da den er burn-proof :) Men drevet er jo også er 32speed cdrom drev, så måske ville der være en hastigheds forbedring der?
Avatar billede snowball Novice
30. januar 2001 - 19:19 #5
Næppe. Et 32x cd-rom drev kan jo teoretisk max overføre med 4,8mb/s !!!

Snowball
Avatar billede nexus Nybegynder
30. januar 2001 - 20:26 #6
Hmmmm, okay. Men PIO-4 mode er mere processor afhængig end UltraDMA 33, ifølge mine oplysninger.
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2001 - 11:40 #7
Hvordan går man ind og ændrer til PIO 4, jeg har sat jumperen til på min Plextor 161040TA