Avatar billede jansgaard Nybegynder
23. februar 2004 - 23:09 Der er 3 kommentarer

Speedstream på oncable?

Hejsa

Min veninde har oncable webspeed med et Motorola surfboard SB4101 modem, og to ip adresser hvoraf hun betaler ekstra for det ene.
Dvs. at hun hidtil har kørt med en på netkort, og en via usb modem.

Nu er hendes datter så blevet så stor at hun også vil være med, og derfor har vi købt en swichbox og nogle ekstra netkort.

Nu kommer jeg så frem til spørgsmålet.... hun har en speedstream 2601 router der oprindeligt har siddet på en TDC adsl forbindelse... og så tænkte jeg jo at den må kunne sættes ind imellem modem og switch så hun kan nøjes med det ene ip der følger med oncable abonnementet??

Hvordan skal der så konfigureres?? skal tcp/ip protokollerne fjernes og genoprettes og hvordan konfigurerer jeg så routeren??

De 2 maskiner kører på XP, og datterens kører på Win98...
kan dette overhovedet lade sig gøre?

Mvh. Jansgaard.
Avatar billede kenp Novice
24. februar 2004 - 11:26 #1
ja det kan godt lade sig gøre!

det hun skal er at slukke for sit surfboard i 10 - 15 minutter også sætte det i denne rækkefølge

surfboard ->speedsteam ->computere.

Det eneste du skal sikre dig på alle computere det er at de henter ip-adresser automatisk! men hun skal nok ind og register sig på webspeeds hjemmeside igen, da den jo har "skiftet" adresse.
Avatar billede jansgaard Nybegynder
25. februar 2004 - 13:53 #2
Det har jeg prøvet, der sker ikke en dyt!
Surfboard >> router >> switch >> computere..

Tænker det måske er noget men manuel opsætning af router versus lan ip/gateway??
Avatar billede viqueen Nybegynder
13. marts 2004 - 21:33 #3
Routeren skal konfigureres til at køre dhcp. Det nemmeste er nok at resette den til fabriksindstillingerne. Er der en reset-knap på den?

Dernæst er det vigtigt, at du genstarter delene i den rigtige rækkefølge. Hiv først strømmen fra modemet og sæt den til igen. Når modemet lyser korrekt, skal du genstarte routeren.