Avatar billede haugez Nybegynder
23. februar 2004 - 23:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bestilling af varer!

Jeg har lige oprettet en side, hvor der snart skal være mulighed for at købe noget merchandise (sweatshirts, t-shirts osv.)! Og da jeg ikke er så ferm med html, tænkte jeg at jeg måske kunne få hjælp her. Det skal bare være sådan at der er en liste med alle vores varer med et afkrydsningsfelt foran! Bagved skal der være et felt hvor "antal stk." indtastes. Nederst skal man så indtaste navn, adresse osv. og trykke bestil. Herefter sendes en mail til mig, med bestillingen. Det er hele sourcen jeg leder efter! Eller et link til noget lignende! På forhånd tak!
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
23. februar 2004 - 23:07 #1
dette kan du desværre ikke gøre i ren html du skal have et eller andet form for script sprog til dette

PHP er en god kandidat som jeg kan stå 100 % inde for men det kommer jo and på hvad dit webhotel understøtter

MC
Avatar billede haugez Nybegynder
23. februar 2004 - 23:11 #2
Det understøtter PHP, men jeg mener da godt man kan gøre det i html. Det er vel bare en alm. formular, ik?
Avatar billede roenving Novice
23. februar 2004 - 23:53 #3
Formularen er ikke problemet, men afsendelsen af mailen kræver en eller anden form for mail-server, og det har html ikke !-)

Prøv at se, om ikke din udbyder har et formmail-script, du kan bruge, ellers kan du med garanti let finde et her på E* eller f.eks. på php.dk, .net eller ...
Avatar billede haugez Nybegynder
24. februar 2004 - 22:10 #4
Så har jeg fået det op at køre, via hostedscripts.dk! Men så har jeg lige et spørgsmål indenfor PHP, aner stort set intet om det... I min source i html-filen kan jeg se at den linker til en php4-side på hostedscripts.dk, men er det ikke muligt selv at hente disse filer og placere på sin egen hjemmeside (som understøtter dette)? Og hvor kan man hente dem?
Avatar billede haugez Nybegynder
24. februar 2004 - 22:12 #5
Ved godt det ik lige er her jeg skal spørge om PHP, men gør det alligevel...! ;-)
Avatar billede roenving Novice
25. februar 2004 - 02:55 #6
I princippet jo !-)

-- men hostedscripts kontributorer har jo ikke uploadet deres scripts, for at du skal gøre dem til dine egne, så du må kigge efter deres download-betingelser og -muligheder ...
Avatar billede haugez Nybegynder
08. marts 2004 - 00:26 #7
hmm...