Avatar billede klausens Nybegynder
23. februar 2004 - 19:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Harddisk Uden Strøm?!

Davs Eksperter;)

Jeg har et lille problem! Min mosters gamle computer har fået brændt sin strøm forsygning af! Det er en 233Mhz, så den er gammel, men hvad fanden tænkte jeg, og købte en 350Watts ny strømforsygning, og proppede i.. Nu kommer problemet, harddisken tænder ikke! Men det gør cdrom drevet! Og sætter dets strøm stik i harddiskens, så tænder den stadig ik! Men altså, en strømforsygning burde da være en strømforsygning, burde den ikke passe i hvilken som helst computer?! Computeren starter normalt op og hele svineriet, men den kan altså ikke finde dens harddisk, som iøvrigt er en Western Digital Caviar, på 6Gb...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. februar 2004 - 19:57 #1
Gælder det også hvis EDI kablet ikke er sat i HD'en ?
(Hvis det vender forkert starter HD'en nemlig ikke op - har jeg oplevet...)

Mere kan følge...
Avatar billede klausens Nybegynder
23. februar 2004 - 20:05 #2
Hvad mener du med at hvis kablet ikke sidder i HD'en? Det kan jo ikke vende forkert... Skal også lige sige at jeg satte HD'en i min egen computer, og den gav strøm til den! Og den virkede...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. februar 2004 - 20:10 #3
Men KAN HD'en starte/sige noget uden EDI kablet monteret? Det skal den kunne...
Avatar billede klausens Nybegynder
23. februar 2004 - 20:15 #4
Nåå...Det gør den ikke!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. februar 2004 - 20:22 #5
Dvs. at den siger hverken bu eller bæ i omtalte comp. ? Men er helt glad i en anden spille ?
Hmmm...
Nu er det vel ikke noget så simpelt hmt. master/slave primær/sek. opsætning ?

Har du mulighed for at prøve med en helt anden HD i samme comp. ? Bare for at se/høre om den nye strømforsyning giver korrekt ud til en HD...
Avatar billede klausens Nybegynder
23. februar 2004 - 20:24 #6
Cdrom drevet er sat til Master på IDE2, HD'en Master på IDE1.. Det ville være rimelig besværligt at finde en anden, men kan prøve!
Avatar billede klausens Nybegynder
23. februar 2004 - 20:24 #7
Og ja, den er glad! Det er bare HD'en
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. februar 2004 - 20:29 #8
... det behøver ikke at være noget HD med OS (styresystem) ell. lign. eller NTFS. Skal bare kunne starte op - bedre end den første...

Good Luck - Jeg lukker for idag/aften...
Avatar billede klausens Nybegynder
25. februar 2004 - 13:46 #9
Jeg har fået byttet strømforsygningen, og nu virker det... Men tak for hjælpen!!