Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
23. februar 2004 - 18:01 Der er 5 kommentarer

ukendte datatyper fra .NET

Hej

Jeg sidder med en Oracledatabase med data af typen sdo_geometry i et af felterne. Hvordan suger man data af den type ud til et program der skal bruge dem? Jeg har forsøgt med hhv. Oracle's egen .NET data provider, og alskens ODBC ADO osv til Oracle, men de siger alle bare at typen er ukendt (og alt efter hvad det er for en provider er det en IUnknown, adIUnknown osv...)

Er der nogen der har et clue, evt et link om hvordan man får de data ud?

mvh

/J
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2004 - 19:51 #1
Jeg kender ikke noget til den type.

Men har du fundet:
  http://dbforums.com/t544735.html
?
Avatar billede trer Nybegynder
23. februar 2004 - 21:34 #2
Ej heller her - fandt dog også samme ref som arne da jeg søgte.  Jeg ville nok foreslå at bygge et view eller en procedure op der fortolker data til standard SQL felttyper.
Avatar billede pgroen Nybegynder
24. februar 2004 - 08:28 #3
SDO_GEOMETRY er en Oracle objekttype til lagring af Geografiske data
- en del af Oracle Spatial.

Hvis du vil læse nærmere om typens opbygning, så prøv at se på
http://download-east.oracle.com/otn_hosted_doc/intermedia/inter.816/a77132/sdo_objr.htm#1003915
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
24. februar 2004 - 11:59 #4
Den på DBForum har jeg ikke kunne få til at spille, samme ballade!
Jeg har til gængæld fundet noget på http://crlab.com/oranet/ der kan lave forespørgslerne!

pqroen-> Jeg har styr på objektmodellerne, men lur mig om jeg kan hente sdo_geometry -typer ud gennem standard dataprovidere.

Jeg lader den stå i tilfælde af at der kommer nogen der kan komme med 'opskriften' på hvordan man kommer i kontakt med de data, ellers fortsætter jeg med "OraDirect .NET Data Provider" fra OraSoft.
Avatar billede qualjyn Nybegynder
13. juli 2005 - 07:55 #5
ODP.NET fra Oracle - http://www.oracle.com/technology/tech/dotnet/tools/index.html <== There you go :) Så er jeg klar til at høste point :)