Avatar billede hejoggoddag Nybegynder
23. februar 2004 - 14:32 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med engelsk stil om USA!

Hvad skal der være i en lille stil på 1½ computer skrevet side om USA?

USA
The United States of America

The official name of USA is “The United States of America”. America was discovered 12. October 1492 by Christopher Columbus, there was a sea-faring and an explorer. Since 1492 is the population increase a lot, and now there live about 281 mio. People in USA.
The capital is Washington D.C (D.C. = District of Columbia), where there live about 568.800 people.  In Washington is there a lot’s of tourist attraction:

Capitol Hill    The White house      Lincoln Memorial
billed              billed              billed

Det er alt hvad jeg har skrevet. HJÆLP mig hurtigt!
Avatar billede ird Praktikant
23. februar 2004 - 14:34 #1
Skriv noget om slaveriet, Rasisme, Præsidenter, Stormagt
Avatar billede ird Praktikant
23. februar 2004 - 14:36 #2
det var et svar
Avatar billede ird Praktikant
23. februar 2004 - 14:36 #3
..
Avatar billede ird Praktikant
23. februar 2004 - 14:37 #4
god lille side med oplysninger http://www.solroed-gym.dk/inger/amrfacts.htm
Avatar billede mat Nybegynder
23. februar 2004 - 14:37 #5
Hvad med landets oprindelige befolkning, hvad var det nu nybyggerne gjorde ved dem?
Avatar billede ird Praktikant
23. februar 2004 - 14:38 #6
Avatar billede ird Praktikant
23. februar 2004 - 14:39 #7
Avatar billede mat Nybegynder
23. februar 2004 - 14:40 #8
Du kan også beskrive det politiske landskab i USA, Hvilket parti tilhører Bush og hvad står de for? Hvem er deres politiske modparter?
Avatar billede ird Praktikant
23. februar 2004 - 14:42 #9
Skriv evt lidt om den Amerikanske drøm. Forestil dig at være en socialarbejder, der skal forsøge at påvirke familien, især moderen, til at gøre noget for at forandre situationen. Skriv et brev der skal rådgive og hjælpe hende i gang.

I mange storbyer i USA er der meget fattige kvarterer. Hvordan kan denne udvikling vendes? - lav en prioriteret liste over de ting, du som amerikansk præsident ville gøre for at ændre på det.

Sammenlign med dine klassekammerater, og diskuter hvilke indgreb der har størst chance for at blive vedtaget.
Avatar billede hejoggoddag Nybegynder
23. februar 2004 - 14:42 #10
ok.. jeg kigger lidt på de link der er blevet skrevet.
Avatar billede ird Praktikant
23. februar 2004 - 14:43 #11
Hvad med lidt om baseball som må siges at være en del af den Amerikanske drøm :)
Avatar billede ird Praktikant
23. februar 2004 - 14:44 #12
Amerika og rumfart evt :))

Nå men nu har du lidt at rode med..

Held og lykke med projektet
Avatar billede hejoggoddag Nybegynder
23. februar 2004 - 14:49 #13
er der nogen der ville være intereseret i lige at rette den for fejl når jeg er færdig?
Avatar billede ird Praktikant
23. februar 2004 - 14:49 #14
Tjo hvem ved :)
Avatar billede hejoggoddag Nybegynder
23. februar 2004 - 14:55 #15
Har du en mail jeg kan sende den til?
Avatar billede ird Praktikant
23. februar 2004 - 14:59 #16
Skal nok kikke på den, men dette skal ikke reflekte på point her så jeg får extra for det... Skal jeg have point her skal det være fordi du kunne bruge det jeg smed, og kan du ikke det vil jeg ikke have point.

Hjælpen via mail er gratis husk det

Blackship@ofir.dk
Avatar billede sixpencen Nybegynder
23. februar 2004 - 19:52 #17
hmm... ikk for noget... men det var faktisk Erik Den Røde som opdagede usa... Columbus tog bare æren ;)