Avatar billede gautier Nybegynder
23. februar 2004 - 13:21 Der er 1 kommentar

Adgangsbegræsning til html site

Hej!

Jeg er ved at lave en række e-learning kurser og vil gerne stille dem til rådighed for udvalgte personer. Til det formål har jeg lavet et website som er password beskyttet således at man skal logge på for at kunne komme ind. Men jeg har i forvejen et extranet baseret på et CMS som de udvalgte personer allerede er registrerede i. Problemet er nu at jeg gerne vil have det således at personerne kun skal logge ind en gang. Dvs. de skal logge på extranettet (som er lave i et .NET baseret CMS) og skal derefter have mulighed for at linke direkte til en af kurserne uden at blive bedt om at logge på igen. Kurserne er lavet i html med en masse javascript, så der er ikke mulighed for at lægge brugervalidering ind i dem.

Jeg har prøvet at lægge userid og password i URL'erne, men desværre indgår der en java applet i kurserne, og den kommer op og beder om userid/password hvis man ikke er logget på via den kedelige grå Microsoft login boks :(

Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg undgår login boksen eller et alternativt forslag til hvordan jeg beskytter kurserne.

Pft. Christian Gautier
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
27. februar 2004 - 18:54 #1
Hvordan håndteres sikkerhed i det CMS system? Er det Win Authentication?

Evt. forklares der en del omkring .NET og sikkerhed på MS' website under The .NEt show.