Avatar billede luvstruck Nybegynder
23. februar 2004 - 09:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Axapta 2.5 Hvorfor ikke på dansk?

Jeg har det problem med min Axapta med at den ikke vælger dansk som standart, jeg kan få den til at blive dansk ved at fjerne engelsk, og tilføje dansk. Men vær gang jeg logger en ny bruger ind sker det samme igen, med at brugeren får axapta på engelsk. Hvad kan man gøre mod det, og hvorfor vælger den ikke danks som standart, nåh man har sat config filen op til at den skal vælge dansk?
Avatar billede lasseo Nybegynder
23. februar 2004 - 10:02 #1
Hvad har du under Basis, Opsætning, firmaoplysninger, fanen "Diverse", feltet "Standardsprogkode"??
Avatar billede luvstruck Nybegynder
23. februar 2004 - 10:33 #2
Den står på "da" for dansk
Avatar billede lasseo Nybegynder
23. februar 2004 - 10:39 #3
Hmmmm....
Jeg kan ikke se hvor sprogkode på brugerniveau ændres, men hvis du opretter nye brugere via guiden har du mulighed for på brugerniveau at vælge sprogkode...
Avatar billede lasseo Nybegynder
23. februar 2004 - 10:40 #4
administration, brugere, knappen Guide
Avatar billede luvstruck Nybegynder
23. februar 2004 - 10:49 #5
Jamen det sjove er at det er ikke alle der får den på engelsk
Avatar billede lasseo Nybegynder
23. februar 2004 - 10:57 #6
Kan den gribe fat i styresystemet på PC'en? Kører du fede eller tykke clienter?
Vi kører alene tynde clienter efter vedholdende problemer med de andre.
Endelig er der noget med to-tier og tre-tier, som jeg ikke helt forstår, men ved er væsentligt..
Avatar billede luvstruck Nybegynder
23. februar 2004 - 11:08 #7
tykke og tynde clienter......Men vi har kun problemmet med vores tykke clienter :D. Men der må være en løsning på det eller?
Avatar billede lasseo Nybegynder
23. februar 2004 - 11:13 #8
Sikkert men så hører jeg gerne...
Vi havde bl.a. problemer med visning af tabeller. Hvis f.eks. man i varetabellen udvalgte et antal poster, og derefter løb ned gennem linierne til post 19 viste skærmbilledet at der manglede at blive indtastet data på denne og de følgende poster. Lavede man en ny - eller ingen - udvælgelse kunne man se at data var i tabellen, men ikke i visningen...
Efter flere dyre konsulenttimer, hvor systemleverandøren endte med opgivende at fortælle "Det må være noget med jeres netværk..." valgte vi at skifte alle til tynde clienter. Siden har vi ikke haft problemet.
Avatar billede luvstruck Nybegynder
23. februar 2004 - 11:22 #9
okay men har i så ikke problemmer med disketter eller cd'er?
eller hvad for et mærke bruger i?
Avatar billede lasseo Nybegynder
23. februar 2004 - 11:28 #10
Ikke jeg ved af - men vi bruger næsten heller ikke cd'ere og disketter til data ind i huset. De få filer der får lov til at køre ind/ud af huset går via mail eller ftp-up/download.
De CD'ere vi selv brænder er p.t. Fujifilm, men jeg er ikke sikker på vi at "mærkevare-tro". Disketterne hedder imation.
Avatar billede luvstruck Nybegynder
11. februar 2006 - 09:27 #11
ingen