Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2004 - 00:23 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Problem med ny Maxtor harddisk.

Hej alle.

Jeg har lige købt en ny maxtor harddisk hos itbutikken.dk:

"Maxtor DiamondMax Plus 9 - Hard drive - 60 GB - intern harddisk - 3.5´ - ATA-133 - " hedder den.

Men jeg kan ikke få den til at virke(Windows 2000)
Windows kan godt se den nye disk i "enhåndshåndtering" men jeg kan ikke se den i "denne computer" - det er nok fordi den ikke er formateret.

Men jeg kan ikke få den formateret, eller ikke med det program man kan hente på maxtors hjemmeside.

Disken hedder desuden noget underligt i enhedshåndtering:
http://www.javachat.dk/BadMaxtor.gif

Er disken defekt, eller er det fordi min computer f.eks. ikke kan køre med disken...jeg er temmelig lost:o) - er der noget jeg kan prøve/gøre

På forhånd tak.

mvh Artoo
Avatar billede hub Nybegynder
23. februar 2004 - 00:25 #1
h-klik denne computer-administrer-diskhåndtering-aktiver eller noget i den stil--dette drev
Avatar billede halifax Nybegynder
23. februar 2004 - 00:27 #2
Hvis du med programmet fra Maxtors side mener MaxBlast kan du måske få inspiration til at bruge det fra denne artikel (dansk)
http://www.mkdata.dk/news/indexnews_093.htm
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2004 - 00:39 #3
"h-klik denne computer-administrer-diskhåndtering-aktiver eller noget i den stil--dette drev"

Ovenstående dur ikke.

Og jo det er maxblast jeg bruger men den guide hjalp desværre ikke.

mvh Artoo
Avatar billede rebecca Novice
23. februar 2004 - 00:58 #4
Har du prøvet at fjerne den fra enhedhåndteringen og så genstarte pc'en
Avatar billede revser Nybegynder
23. februar 2004 - 02:13 #5
Det lyder som om din bios ikke har registret din Harddisk endnu.
Jeg havde en overgang samme problem med en Exelstor Disk.

Prøv eventuelt at tage alle de andre drev ud og se om din bios så vil 'spise' den.

Med Venlig Hilsen
Revser
Avatar billede revser Nybegynder
23. februar 2004 - 02:14 #6
Det lyder som om din bios ikke har registret din Harddisk endnu.
Jeg havde en overgang samme problem med en Exelstor Disk.

Prøv eventuelt at tage alle de andre drev ud og se om din bios så vil 'spise' den.

Med Venlig Hilsen
Revser