Avatar billede piraten Nybegynder
23. februar 2004 - 00:05 Der er 8 kommentarer

Nero vil ikke afslutte skiven.

Hey...

Jeg har et seriøst problem ang min brænder/Nero.

Når jeg brænder en dvd film i nero vil den ikke afslutte skiven, bliver bare ved med at stå på 100% og der kan den stå indtil den skriver brændefejl(måske 40 min), samtidig låser den mine drev når den laver det nummer så jeg skal genstarte min com for at få skiven ud. Der er ikke noget når jeg brænder en alm skive.

Min brænder er en Pioneer DVD-/+ RW 106.

Jeg fatter simpelthen ikke hvad jeg gør forkert. Har prøvet at opdattere firmwear til Pioneer 107, Afinstalleret Nero 6.0.0.2 som jeg brugte og lagt en gammel nero 5 ind, problemet er det samme..

Håber der sidder et klogt hoved der kan og gider hjælpe mig... :)

Mvh Thomas.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
23. februar 2004 - 00:13 #1
husker du at fortælle nero at der ikke skal være mulighed for at viderskrive...
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
23. februar 2004 - 08:17 #2
Jeg har samme problem - jeg har foreløbig løst det ved at lave mit project færdig, derefter gemme det og til sidst hente det ind i Nero ekspres.
Når jeg gør det på den måde virker det faktisk - hvorfor ved jeg ikke :-)

Ps. jeg havde også problemet inden jeg formaterede min HD for nogle dage siden og jeg har prøvet med to forskellige DVD brændere!!!
Avatar billede butcher99 Nybegynder
23. februar 2004 - 09:25 #3
Jeg havde samme problem, men det var aspi-driveren der lavede vrøvl hos mig.

Brug nero´s infotool, og se hvad den skriver ang. aspi. Hvis bjælken enten er gul eller rød, bør du downloade denne aspi-driver
http://www.nero.com/en/631940733573829.html

Kopier den ind i windowsmappen og i system32 (inde i windows).

Kør derefter infotool igen, og nu skulle aspién gerne være grøn.
Avatar billede piraten Nybegynder
23. februar 2004 - 11:14 #4
Hey Sonysoccer - Ikke engang dit lille trix virker.. ØV..

Butcher99 - Når jeg går ind i nero info tool er både mine system og nero aspi grønne. Nero aspien hedder : WNASPI32DLL 2.0.1.59

Har prøvet at hente andre men virker stadig ikke.....

HJÆLP.......
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
23. februar 2004 - 15:12 #5
Nu skrev jeg godt nok at jeg hentede mit project ind i Nero Ekspres, men det er faktisk i Nero Smartstart (jeg var på arbejde da jeg svarede og kunne ikke tjekke) her vælger jeg "Lav DVD-video" og så læser jeg det gemte project ind.

Jeg har også tjekket det >butcher 99 foreslår, hos mig står der "system ASPI = gul" og ved "Nero ASPI = grøn" så den burde jo være OK!

ps. den nye brænder jeg har fået instl. er iøvrigt også en Pioneer 106.
Avatar billede piraten Nybegynder
23. februar 2004 - 15:40 #6
Sonysoccer - Den prøver jeg lige. Kan ikke være rigtig at vores pioneer 106 er så latterlig.. :)
Avatar billede piraten Nybegynder
23. februar 2004 - 16:01 #7
Så har jeg prøvet at lave en film i Nero Smartstart mode. Problemet er stadig det samme... ØV....
Avatar billede henninga Novice
23. februar 2004 - 19:16 #8
Jeg ved ikke om det kan hjælpe, men jeg har fået et par Pioneer 106 til at køre sammen med Instant CD/DVD brænder med denne patch:
ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/InstantCDDVD/Recorderupdate/RecorderUpdate.zip
Den gør ikke andet end at lægge nogle oplysninger i registreringsdatabasen om forskellige drev.