Avatar billede brinckzone Nybegynder
22. februar 2004 - 23:32 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

FIlen eller mappen er beskadiget og kan ikke læses

Hej eksperter.

Jeg flyttede nogle filer over på min eksterne harddisk, og da jeg skulle åbne dem ville de ikke helt som jeg ville, fair nok. Nu vil jeg bare have dem slettet....men når jeg prøver at slette dem får jeg bare en alert, der siger: "Det er ikke muligt at slette X. FIlen eller mappen er beskadiget og kan ikke læses". Og hvad gør man så? Hvordan får jeg de uønskede mapper slettet?

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
22. februar 2004 - 23:35 #1
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. februar 2004 - 23:38 #2
du kan bruge drdelete; den burde kunne gøre det

kan hentes her:

http://www.docsdownloads.com/dr-delete.htm
Avatar billede victor-1 Nybegynder
22. februar 2004 - 23:43 #3
FLOT - "thedeathart"
Du er åbenbart 100% sikker på, at det løser problemet, siden du smider et svar så hurtigt. Eller vil du bare være sikker på at score dem ?
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. februar 2004 - 23:44 #4
jeg var 100% men du skrev der samtidig med mig, så jeg kunne da ikke vide at du skrev det samme ;
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. februar 2004 - 23:45 #5
du skrev først, du skal have pointene
Avatar billede brinckzone Nybegynder
22. februar 2004 - 23:52 #6
Jeg hentede Dr. Delete, men programmet hjælper mig ikke. Jeg kan slet ikke åbne de mapper der skal slettes, da den påstår de er beskadigede. Jeg prøvede at indtaste hovedmappen til de mapper jeg ville slette, men der skete intet, der er der stadig....*suk*
Avatar billede brinckzone Nybegynder
23. februar 2004 - 00:00 #7
Er der virkelig ikke en bagvej til at slette beskadigede filer? Jeg prøvede at gendanne computeren til et tidligere tidspunkt uden held....
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. februar 2004 - 00:11 #8
Tak for dårlig karma "thedeathart" - var det nu nødvendigt ?
Undskyld dette spam "brinckzone"

Hvis ikke dr.delete kan klare problemet og en systemgendannelse heller ikke hjælper, skal du måske prøve dette -

Det vil rette op på småfejl i filsystemet !
Start - Kør - sfc /scannow
Husk mellemrummet mellem    sfc og /

Din Windows cd skal ligge i drevet mens du gør det.

Hjælper det heller ikke må du gå et skridt videre -

Sådan foretager du en reparation af Win XP eller Windows 2000 -

1: Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at i din bios skal dit cd-rom drev være sat til first boot device.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du springe det første tilbud om reparation over og fortsætte din installation (nyinstallation)

2: Nu kan du så vælge hvilket drev din (nye) installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

3: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og spørger om du vil slette det (L) eller om du vil lave en reparation (R) – vælg  reparer.

4: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt og det bedste ved det hele er, at pc’en slipper af med alle fejlene.

5. Slap lidt af, mens pc'en arbejder.

6: PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"
Avatar billede thedeathart Nybegynder
23. februar 2004 - 00:20 #9
eller: ->menuen start -> kør -> cmd -> find din mappe og skriv DEL mappenavn
Avatar billede brinckzone Nybegynder
23. februar 2004 - 00:25 #10
Victor-1: Vil det hjælpe at geninstallere windows XP, når det er filer på min eksterne harddisk der driller?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. februar 2004 - 00:30 #11
Der er ikke tale om at geninstallere, men om at reparere.
Om det vil hjælpe - det vil tiden vise, men det vil jeg tro !
Avatar billede brinckzone Nybegynder
23. februar 2004 - 00:36 #12
Computeren skrev noget med chkdsk, den kørte jeg og den fandt fejl i de føromtalte mapper, men kan den ikke slette dem?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. februar 2004 - 00:37 #13
Prøv da forresten at starte op i fejlsikret og se om du så kan slette den !
Avatar billede brinckzone Nybegynder
23. februar 2004 - 00:38 #14
thedeath: prøvede cmd, det virkede ikke :-(
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. februar 2004 - 00:46 #15
Kan du heller ikke slette dem i fejlsikret, så prøv med denne kommando -

Start -> Kør -> cmd -> D: (hvis det er navnet på dit eksterne drev) chkdsk /f
altså -

D: chkdsk /f
Husk mellemrummene !
Avatar billede brinckzone Nybegynder
23. februar 2004 - 00:50 #16
Skriver jeg kommandoen: chkdsk /f, får jeg følgende:
"Det aktuelle drev kan ikke låses - Chkdsk kan ikke køres, fordi diskenheden bruges af en anden proces. Chkdsk kan køres, hvis diskenheden koblesfra først. ALLE ÅBNE HANDLES TIL DENNE DISKENHED BLIVER UGYLDIGE. Skal frakoblingen af diskenheden gennemtvinges? <J/N>
Avatar billede brinckzone Nybegynder
23. februar 2004 - 00:54 #17
skal jeg svare ja eller nej i denne situation?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. februar 2004 - 00:54 #18
Ja ;o)
Avatar billede brinckzone Nybegynder
23. februar 2004 - 00:55 #19
Når den så spørger om mappen skal konverteres til en fil?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. februar 2004 - 00:57 #20
Samme svar ;o)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. februar 2004 - 00:58 #21
Husk på - det handler jo i sidste ende for dig bare om, at få den slettet !
Avatar billede brinckzone Nybegynder
23. februar 2004 - 01:00 #22
HURRAA!!! Det virkede sgu. Så kunne mappen slettes bagefter. Jeg takker :-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. februar 2004 - 01:02 #23
FINT - jeg tillader mig at smide et svar ;o)

Hvordan gik det forresten med din gamle bærbare ?
Fik du den solgt ?
Avatar billede brinckzone Nybegynder
23. februar 2004 - 01:03 #24
Jeg har ikke solgt den endnu...overvejer om jeg vil sælge den, da jeg fik af vide at jeg nok ikke kunne få mere for den...:-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. februar 2004 - 01:04 #25
Ok - Mange tak for pointene - nu er det vidst min sengetid.
Godnat ;o)
Avatar billede pac007 Nybegynder
03. februar 2008 - 00:20 #26
Jeg flyttede også nogle filer over på min eksterne harddisk, og da jeg skulle åbne drevet ville de ikke. Jeg vil gerne redde filerne som er inde i drevet.
Jeg vil virkelig påskønne et svar. Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede enya Nybegynder
03. februar 2008 - 00:24 #27
>pac007: Du vil nok få mere ud af at oprette et nyt spørgsmål.. Dette er lukket for 4 år siden.. Mvh. enya