Avatar billede kenneth1974a Nybegynder
22. februar 2004 - 22:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Chmod

Hejsa

Jeg syntes selv jeg har ret godt styr på MySql og har oprette flere databaser uden problemer. Men nu har jeg oplevet en mærkelig fejl?? Jeg har oprettet en mappe som hedder "files" og den ligger på serveren. Den er Chmod til 777, men når jeg uploader en fil til mappen, bliver rettighederne på filen sat til "600" hvilket vil sige at når en bruger logger på mit galleri, så kan han/hun ikke se billederne og får fejlen:

Forbidden - You don't have permission to access /script/News_01/files/1077484369.gif on this server.

Hvilket selvfølgelig er naturlig, bruger LeechFTP og Chmod´er mappen "files" til "777", men alligevel så bliver filer der uploades sat til "600", hvorfor det????????? Hvordan kan man som default sætte alle filer i en mappe på serveren fx. til "655".

Mvh
Kenneth
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. februar 2004 - 23:16 #1
problemet er at chmod ikke har de samme numre ved alle ftp-host & programmer...
men det er ikke altid der er nødvendigt at chmode fordi at udbyderen automatisk gør det. ;D
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2004 - 00:29 #2
Du kan måske sætte en umask i dit ftp-program.

Derudover hører dette da ikke ind under mysql?
Avatar billede kenneth1974a Nybegynder
25. februar 2004 - 11:41 #3
Spg lukket pga, manglende svar!!