Avatar billede vioce Nybegynder
22. februar 2004 - 19:41 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Problem med Windows Installation

Jeg har et problem når jeg skal opgradere min Win2K til XP Prof.

Jeg har hele CD'en kopiret ned på en sekundær harddisk, hvor jeg også kører installationen fra.

Min installation starter normalt, men når installationen har genstartet computeren og har bootet op for at fortsætte installationen, får jeg flg. meddelelse: Installationen kunne ikke finde den Windows Installation der skal opgraderes fra. Kontakt systemadministratoren.

Hvad kan jeg gøre for at løse problemet?
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. februar 2004 - 19:48 #1
problemet ligger nok i at du booter op på den forkerte disk..
Hvilke diske har du (C:\ D:\) og hvor installerer du?
Avatar billede vioce Nybegynder
22. februar 2004 - 19:55 #2
Mit systemdrev hvor Win2000 ligger hedder D:, mens mit andet drev hedder C: - altså der hvor CD'en ligger (den ligger i root og som det eneste på drevet).

Jeg forstår btw. ikke at Windows har givet mine drev de bogstaver som de har. For mit D: drev er master på IDE1 mens C: er slave på IDE1.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. februar 2004 - 20:00 #3
drevbetegnelse betyder ingen ting ;

Men master = IDE0
    slave = IDE1

er normalt, der er ikke master+slave på samme hd

men prøv at instille din bios til at boote på D:\ [IDE0]
Avatar billede vioce Nybegynder
22. februar 2004 - 20:01 #4
Jeg prøver...
Avatar billede vioce Nybegynder
22. februar 2004 - 20:07 #5
Uden sucess... Jeg får at vide at NTLDR mangler.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. februar 2004 - 20:12 #6
darn, så ved jeg ikke umidbart hvad du skal gøre, prøv at geninstallere efter at have instillet bios ;-(
Avatar billede vioce Nybegynder
22. februar 2004 - 20:17 #7
Har prøvet det i forvejen... Har endda prøvet at koble mit sekundære drev fra så installationen ikke kunne tage fejl af hvor den skulle opgradere fra... =(

Jeg skaffer en CD i morgen og prøver at se om det går bedre hvis jeg kører installationen derfra...

Men tak for hjælpen og den hurtige tilbagemelding =)
Avatar billede magictouch Nybegynder
22. februar 2004 - 20:53 #8
Kig her:http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm
For du har vel ikke en diskette i drevet?
Avatar billede vioce Nybegynder
22. februar 2004 - 21:10 #9
Har intet problem med NTLDR - det er klart den mangler da den ikke ligger på Installations CDen. NTLDR ligger på mit systemdrev og virker fint.
Avatar billede magictouch Nybegynder
22. februar 2004 - 21:20 #10
Nu er jeg forvirret i henhold til din kommentar:22/02-2004 20:07:14
Og der ingen diskette i?
Hvordan starter du installationen fra HD
Avatar billede vioce Nybegynder
22. februar 2004 - 21:25 #11
Jeg har to HD'er. èn som der ligger alle mine filer + systemfiler på, en anden hvor en kopi af Windows Xp Installations Cd'en ligger. Jeg prøvede at boote op på drevet med CD'en på, og den meldte tilbage at NTLDR mangler. Fordi jeg booter op fra en kilde der ikke kan bootes formentlig (iflg. dit link).

Jeg kan køre den del af installationen der starter i Windows, men så snart den skal starte efter genstart, får jeg at vide at installationen ikke kan finde den windows installation der skal opgraderes.
Avatar billede magictouch Nybegynder
22. februar 2004 - 21:41 #12
Da du har xp inde,så kan du måske på den måde her:
Copy i386 folder to C:\
Go into C:\i386 folder and double click on winnt32.exe to launch the setup from the hard drive
Avatar billede vioce Nybegynder
22. februar 2004 - 21:51 #13
Filen winnt32.exe findes ikke i mappen, men det gør en fil der hedder winnt32.msi. Har prøvet at køre denne fil, men uden held. Installationsprogrammet kan ikke køres.
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. februar 2004 - 07:48 #14
Ok. Så har du en der hedder-winnt prøv den.
Avatar billede vioce Nybegynder
23. februar 2004 - 08:01 #15
Niks, har ikke en der hedder WinNt
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. februar 2004 - 08:21 #16
Det er vist en speciel udgave af xp du har;( for alle de ovennævnte filer er standard i xp, og installationen/opgradering burde kunne køre fra alle tre!
Avatar billede vioce Nybegynder
23. februar 2004 - 21:23 #17
Nu har jeg fået brændt CDen med WinXPProf installationen. Men samme problem opstår når installationen genstarter computeren efter endt filkopiering. Altså jeg får beskeden: "Installationsprogrammet kan ikke finde den Windows-Installation, der skal opgraderes. Kontakt systemadministratoren".

Jeg tænkte at der måske var problemer med min Windows2000 systemfiler, så jeg satte denne CD i og valgte også opgrader. Men igen opstod samme problem.

Hvad er der galt?

Forhøjet points...!
Avatar billede vioce Nybegynder
23. februar 2004 - 21:28 #18
Til Magictouch:

Jeg tog fejl. Både WinNT32.exe og winnt.exe fandtes i mappen i386 på cden. Jeg ved ikke hvorfor søgningen ikke reagerede på disse i første forsøg...? Whatever, men faktum er at disse to ikke kunne køres, den ene kunne ikke køres i 32-bit tilstand og den anden meddelte fejl.
Avatar billede vioce Nybegynder
06. marts 2004 - 13:21 #19
lukker