Avatar billede alivedk Nybegynder
22. februar 2004 - 19:20 Der er 27 kommentarer og
3 løsninger

Centrino bærbar

Centrino bærbar søges. Max pris 11000 .. lad debatten begynde :)

point til personen som foreslår den maskine jeg køber mandag :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. februar 2004 - 19:32 #2
http://www.laptop4u.dk/varer.php?vare=21658 - denne er dog ikke ægte Centrino da der ikke er WLAN i. Men cpu og chipsæt er det samme som i centrinomaskinerne.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. februar 2004 - 19:34 #3
Avatar billede vjacob Nybegynder
22. februar 2004 - 19:53 #4
Køb en ThinkPad R40 fx.

du kan også prøve at kigge efter en ældre X serie (ved ikke om du kan finde en med Centrino til den pris), men de har ikke cdrom drev indbygget. Så det kræver lidt omtanke.

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke have alt for travlt med at købe, før du er helt sikker, du kommer til at have den i et par vel.
Avatar billede alivedk Nybegynder
22. februar 2004 - 20:12 #5
Avatar billede el-jacob Nybegynder
22. februar 2004 - 22:12 #6
Jeg vil nok sige "Køb en Asus"..

IBM er god kvalitet, men det er Asus altså også.. min mor har lige fået en Asus som arbejdscomputer fra hendes arbejde og den funker fint :)

Designet syntes jeg også er langt flotte hos en Asus end på en IBM..

Jeg syntes at IBM er alt for kantede... :S

Bare min mening, smag kan jo altid diskuteres ik' ;)
Avatar billede vjacob Nybegynder
22. februar 2004 - 23:55 #7
asus er også god ja, men jeg har nu mere tiltro til ibm.

jeg kan også lide fujitsu-siemens lifebook, de gamle ibook, og samsung (som dog desværre ikke sælger deres notebooks i danmark endnu, mig bekendt).
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2004 - 00:00 #8
Man køber ikke en maskine man ikke har stået med i hånden og afprøvet.
Så ud i byen og find en der forhandler de mærker du har kigget på ;)
Avatar billede vjacob Nybegynder
23. februar 2004 - 00:07 #9
du kan så nok ikke finde en thinkpad, men jo det kan du måske alligevel, men nok ikke inden i morgen (tænk installfest i sslug eller noget).
Avatar billede sharkman Nybegynder
23. februar 2004 - 00:11 #10
Jeg vil anbefale Acer. Købte selv en Acer TravelMate 291 LCi til godt 12.000 kr. i november. Jeg er godt tilfreds og har intet at klage over. Jeg kan se, at de lige nu har et kampagne tilbud på TravelMate 291 XCi til 7.900 + moms, hvilket er lige under 10.000 kr. Prisen inkluderer Windows XP.
http://www.acer.dk/acereuro/page29.do?inu87.current=803&inu87.oid.set=1614_803_800&scu1.current=1614&dau41.oid=47&dau42.oid=803&alt11=page32&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=5&ctx1=DK&crc=1771129327
Avatar billede el-jacob Nybegynder
23. februar 2004 - 00:40 #11
Thumbs up for Asus :)
Avatar billede ird Praktikant
23. februar 2004 - 13:50 #12
http://www.eksperten.dk/spm/468146

Eller brug den guide jeg har lagt herin http://www.eksperten.dk/artikler/133 - giver et godt indblik i diverse komponenter.
Avatar billede ird Praktikant
23. februar 2004 - 13:54 #13
Dell 8600 er faktisk en lille fin sag til billig penge http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/inspn_8600?c=dk&l=da&s=dhs

Men ville ikke selv vælge Dell. Synes de bruger for meget krudt på at reklamere for deres vare istedetfor at bruge tiden på deres hardware.

Ville helt klart tage Asus som flere er inde på. Dels fordi der laver nogle solide maskine, men topkvalitet. Designet er flot og kvaliteten på kabinettet er også super.

Ligeledes skal det siger Fujitsu Siemens ligeledes laver super maskiner.
Acer vil jeg holde mig fra. nok er den lille og smart, men deres support er ikke noget værd. Koncentere dig om mærker som Asus, Fujitsu Siemens, IBM og DEll

Noget af det jeg altid råder folk til er at gå ned i butikken istedetfor at handle via nettet, men mindre du kender varen. Hør den igang, mærk på kvaliteten, se den bruge et par programmer, løft den.

Skal jeg selv vejlede dig omkring en god maskine til en god pris er det helt klart  Asus M6800N
Den er bygget op over Intels nye Centrino technologi, som giver kraftig ydelse og lang batteri tid. Desuden har den ATI´s nye M10 grafikchip Radeon 9600 med 64 Mb DDR ram, som er markedets hurtigste grafikchip pt., og den kan fåes med både 15,4" Wide screen WXGA og traditionel 15,1" SXGA.
Den udmærker sig yderligere med en vægt på kun 2,7 kg, og mulighed for 2nd batteri i multibay.
En lille sag som 2400 modellen fra Asus er også værd at kikke på. Dog skal du gøre helt op med dig selv hvad du skal bruge den til iden du handler
Avatar billede ird Praktikant
23. februar 2004 - 13:55 #14
Mange folk ligger ikke så meget vægt på kabinettet, hvilket jeg synes er en fejl.
Dog skal det lige siges at Asus ikke selv yder support på deres maskiner, hvilket nok er lidt irriterende :)

Skal man lige fremhæve en Dell er det http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/inspn_8600?c=dk&l=da&s=dhs

Som efter min mening dog er lidt svær at blive klg på :)
Synes deres vejledning, og endelig pris på hvad man igrunden får er lidt misvisende :) Men ellers en ok maskine til en fornuftig pris
Avatar billede vjacob Nybegynder
23. februar 2004 - 14:30 #15
Det bedste råd er, at du prøver (en ThinkPad ;)

- jeg har sagt, hvad jeg har at sige.
Avatar billede ird Praktikant
23. februar 2004 - 14:48 #16
*G* dyre og har integeret grafikkort :)

En god ting er at få en med dedicated--->det vil sige den skal ikke dele ram med resten af konfigurationen (modsat shared ram som de fleste andre)
Asus M6800m Indeholde nyeste grafikkort nemlig et Radeon 9600 pro +. Centrinoteknologi

Dette gør den bl.a. god til at afspille DVD-film og også på længere sigt spil og større programmer!

M6800N har 512 MB RAM med 333mhz mod de mere normale 266 mhz på FSB'en

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65017 (den lille med 40 mb HDD og 256 mb ram)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65019 (med 60 GB HDD og 512 MB ram)
Avatar billede el-jacob Nybegynder
23. februar 2004 - 15:14 #17
Wow de er sq flotte de to Ird :)
gode bud - bare lidt over hans makspris...

hehe lige en staveplade til dig..

du mente vist at den første var med 40 "GB" og ikke "MB" :D
Avatar billede ird Praktikant
23. februar 2004 - 15:15 #18
Jow jow *G* Stavefel er gratis min ven *G*
Avatar billede ird Praktikant
23. februar 2004 - 16:05 #20
sorry var til en anden *G*
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2004 - 16:45 #21
http://www.notebooksalg.dk/nyhed.html?nyhed=195 - det fås næppe billigere. Og så er Fujitsu-Siemens jo kvalitet.
Avatar billede ird Praktikant
23. februar 2004 - 16:51 #22
ENIG!
Avatar billede el-jacob Nybegynder
23. februar 2004 - 18:39 #23
Cool nok John Stigers..

Den er da godt nok billig :)

,men så vidt jeg kan se kører den ikke på den ønskede Centrino teknologi..
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2004 - 19:24 #24
el-jacob> du har ret - den er ikke 100% Centrino - den mangler trådløst lan :)
Avatar billede ird Praktikant
24. februar 2004 - 07:25 #25
Grafikkortet er heller ikke Verdens bedste :)))
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. februar 2004 - 09:35 #26
Nope - det er en kontormaskine :)
Avatar billede alivedk Nybegynder
24. februar 2004 - 17:09 #27
john_stigers får point da han anbefalede ASUS maskinen, som jeg netop har bestilt !
Avatar billede alivedk Nybegynder
24. februar 2004 - 17:09 #28
Nogen modsigninger før point givning ?
Avatar billede ird Praktikant
24. februar 2004 - 22:35 #29
Helt okay med mig...
Avatar billede el-jacob Nybegynder
25. februar 2004 - 00:11 #30
Fint herfra også..

Har jo ikke lagt noget svar så kan jo egentlig være lige glad :P

Ingen modsigninger herfra ;)