Avatar billede nbm Nybegynder
22. februar 2004 - 19:20 Der er 7 kommentarer

Hvordan lukker jeg port 135?

Goddag. Jeg er ny til computere. Det har dog lykkedes mig ved en af guides'ne herinde at løse mit problem.

Jeg har haft et problem med at min computer genstarter, det er ordnet. Nu kunne jeg bare godt tænke mig at få lukket den port så den ikke kommer igen. Skal jeg have en firewall for det?

Skriv da lige :-)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
22. februar 2004 - 19:27 #1
Jeg mener da helt bestemt 135 er fildeling, så lad være med at dele filer/mapper. Vil du ikke lade microsoft verificere traffiken så er du nødt til at have en firewall på.
Avatar billede fromsej Praktikant
22. februar 2004 - 19:28 #2
Det gør du med Dcombobulator:
http://home1.stofanet.dk/markus/tools/DCOMbob.exe
Kør programmet, klik på højre faneblad, klik på Disable Dcom, genstart.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
22. februar 2004 - 19:30 #3
arhh.... hvis det er for at undgå blaster og andet kravl som benytter denne port så opdater på http://www.windowsupdate.microsoft.com så bliver der lukket af
Avatar billede nbm Nybegynder
22. februar 2004 - 19:30 #4
Hvad firewall vil i foreslå?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
22. februar 2004 - 19:31 #5
Norton....
Avatar billede fromsej Praktikant
22. februar 2004 - 19:36 #6
Avatar billede netspec Nybegynder
23. februar 2004 - 01:11 #7
Hvis du ønsker at lukke for port 135-139 kan du anvende følgende fremgangsmåde:

Gå ind under Kontrol Panelet og find dit netkort.
Højre-klik på dit netkort og vælg Egenskaber.
Marker "Internetprotokol (TCP/IP)" og vælg Egenskaber
I bunden tryk på knappen "Avanceret"
Vælg fanebladet "WINS" i toppen
Marker "Deaktiver NetBios over TCP/IP"
Tryk OK hele vejen ud igen.

Herefter kan du gå ind på siden http://grc.com/default.htm og vælge ShieldsUP!. Siden vil herefter scanne din computer for åbne/synlige porte og give dig resultatet.

En god firewall (som er gratis for private): Kerio Personal Firewall som netop har fået de bedste karaktere i en tysk undersøgelse (www.kerio.com).