Avatar billede stoney2000 Nybegynder
30. januar 2001 - 13:35 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

kæmpe problem...

jeg har et mega problem som jeg håber nogle kan hjælpe mig med hurtigst muligt.

jeg har lige formateret min computer og sskal til at indlæse win98 igen, men jeg kan ikke. hvad er det jeg skl skrive når jeg har formateret den???? jeg har en cd med win98 på.
Avatar billede kapla Nybegynder
30. januar 2001 - 13:37 #1
put cden i og skriv install
Avatar billede fcs Novice
30. januar 2001 - 13:37 #2
Du skal starte maskinen op på en bootdisk. Hent en herfra: http://www.bootdisk.com/
Avatar billede fcs Novice
30. januar 2001 - 13:38 #3
Avatar billede wisen Nybegynder
30. januar 2001 - 13:39 #4
Hvis din computer kan boot fra cd, så gør det, og skriv install / setup. Hvis den ikke kan skal du bruge en bootdiskette som kan køre en driver til dit cdrom drev, derefter kan du køre installationsprogrammet til windows...
Avatar billede stoney2000 Nybegynder
30. januar 2001 - 13:39 #5
jeg har en startdiskette som jeg har startet den op på...hvilket drev er cd\'rom drevet i dos
Avatar billede fcs Novice
30. januar 2001 - 13:40 #6
stoney2000>> Jeg går ud fra at du bare har formatteret og nu virker dit CD-drev ikke. Hvis dette er korrekt skal du følge mine anvisninger. Hvis dit CD-drev virker, så skal du gøre som kapla0 siger
Avatar billede fcs Novice
30. januar 2001 - 13:41 #7
stoney2000>> Normalt er CD-drevet d: (hvis du har een harddisk. Har du to, så er CD-drevet sikkert e:
Avatar billede stoney2000 Nybegynder
30. januar 2001 - 13:41 #8
cd\'rom drevet virker ikke. jeg har prøvet som kapa0 skrev men jeg for bare den besked at \"not ready ved læsning af drev E\"
Avatar billede johannielsen Nybegynder
30. januar 2001 - 13:43 #9
------>stoney 2000

Du skal bruge den startdiskette der følger med windows, den har en driver til dit CD-drev, og starter sandsynligvis automatisk windowsinstallationen. Hvis ikke skal du når den har startet op skrive \"D:\" (hvis D er dit CD-drev). Og bagefter \"install\"

Hvis computeren ikke booter fra disketten er det i BIOS den er gal. Den kan du aktivere ved at trykke del, mens computeren tæller ram i opstarten.

Hvis du har smidt disketten ud, eller din Windows version er uoriginal, skal du selv lave en diskette. Det er lidt svært på en formateret computer. Så det skal ske hos en ven/bekendt.
Den laves på følgende måde.

1. Start windows
2. Gå ind i kontrolpanel
3. Gå ind i tilføj/fjern programmer
4. Vælg fanen startdiskette
5. Sæt en tom diskette i drevet
6. Følg instrukserne på skærmen

Håber min hjælp kan bruges, ellers kan jeg måske godt finde på lidt mere!

mvh Johan

PS. Hvordan kan du gå på eksperten, med en formateret computer?
Avatar billede dreadworg Nybegynder
30. januar 2001 - 13:44 #10
Kan du ikke sætte din BIOS til at boote fra CD-ROM drevet?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
30. januar 2001 - 13:44 #11
------>stooney

Hvis nogle af mine oplysninger også er beskrevet ovenfor er det fordi jeg ikke kunne se dem, mens jeg skrev (jeg begyndte før deres var sat ind!)
Avatar billede stoney2000 Nybegynder
30. januar 2001 - 13:45 #12
jeg har to computere :o)
jeg har det problem efter formateringen at mit cd\'rom drev ikke virker
Avatar billede fcs Novice
30. januar 2001 - 13:46 #13
Følg mit råd ovenfor met at hente en bootdisk. Jeg har selv haft samme problem og det hjalp da jeg hentede en bootdisk fra ovenstående adresse
Avatar billede stoney2000 Nybegynder
30. januar 2001 - 13:51 #14
fcs>> jeg har hentet den der boot fil ned fra nettet hvad gør jeg nu
Avatar billede stoney2000 Nybegynder
30. januar 2001 - 13:57 #15
fcs>>> den fil man henter ned hvad gør man med den
Avatar billede stoney2000 Nybegynder
30. januar 2001 - 14:11 #16
alt hvad jeg har prøvet indtil videre virker ikke den siger at den ikke kan finde mit cd\'rom drev eller ihvert fald ikke læse fra det
Avatar billede stoney2000 Nybegynder
30. januar 2001 - 14:23 #17
men jaeg har altså stadigvæk brug for hjælp jeg kan ikke få installeret noget fra mit cd\' rom drev den bliver ved med at sige at den ikke kan læse derfra
Avatar billede stoney2000 Nybegynder
30. januar 2001 - 14:29 #18
jeg har endelig fået installationen igang takket været jer. jeg fandt en driver disk til cd\'rom den hjalp :o) tak tak tak mange gange for jeres hjælp
Avatar billede fcs Novice
30. januar 2001 - 14:39 #19
Det var så lidt. Du må undskylde at jeg ikke har reageret på dine kommentarer ovenfor, men der er problemer med ekspertens mailsystem i øjeblikket, så man modtager ikke mails når der sker noget i de spørgsmål man deltager i. Har du fået løst dit problem 100% eller har du yderligere spørgsmål? Bare sig til, så skal jeg forsøge at hjælpe