Avatar billede frake Nybegynder
22. februar 2004 - 15:39 Der er 4 kommentarer

Excel og internettet

Hej

Jeg vil gerne se og redigere excelark på nettet. Kan godt det første men ikke det sidste, ændringerne gemmes ikke!

Er dette muligt og i såfald hvordan?

Mvh

Christian
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. februar 2004 - 16:06 #1
Det er da muligt, du skal bare som bruger have skriverettigheder der hvor regnearket ligger. Når du åbner et regneark som browser, tilgår du som IISUser_servernavn. Spørgsmålet er så om det er nok at give denne bruger skriverettigheder, det er jeg ikke sikker på (prøv dig frem) det kan være at du også skal have en brugerkonto på web sreveren der har skriverettigheder
Avatar billede frake Nybegynder
22. februar 2004 - 19:12 #2
Det skal siges at html filen er på mit lokale drev, er det så stadig relevant at tale om skriverettigheder?
Avatar billede bak Seniormester
22. februar 2004 - 19:21 #3
Jeg plejer at tilgå mine excelfiler via ftp i excel.
Her kan jeg både se, ændre og lave nye.
I Filer / åbn har jeg et punkt der hedder FTP-locations og den bruger jeg bare, så er det lige som at bruge filen lokalt.
Avatar billede frake Nybegynder
25. februar 2004 - 07:58 #4
Idéen er rigtig god, men der opstår et underligt problem. Jeg kan godt oprette et excel-dokument på serveren, redigere lidt og så gemme. Ændringerne er gemt. Men jeg kan ikke lukke ned og så åbne selv samme dokument igen...