Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
22. februar 2004 - 14:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udskrive specifik rapport

Hej,
Jeg er ikke så ferm til det her databasenoget. Jeg forsøger at få en knap til a virke.

Når jeg klikker på knappen, er det meningen at den skal udskrive den rapport, på den post jeg står på.

Men lige meget hvad jeg gør, går den i gang med at udskrive alle poster. Derfor har jeg lavet knappen til VisRapport, og derfra udskriver jeg så. Men det er vildt irriterende at jeg hele tiden skal skrive specifik post når der skal udskrives.

Nogle der har en løsning?
Avatar billede mugs Novice
22. februar 2004 - 14:30 #1
Med et alfanumerisk kriterie:

DoCmd.OpenReport "rapport1", acViewPreview, , "[TABELNAVN]![FELTNAVN] = '" & Me!FELTNAVN & "'"

Og numerisk:

DoCmd.OpenReport "rapport1", acViewPreview, , "[TABELNAVN]![FELTNAVN] = " & Me!FELTNAVN & ""
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
22. februar 2004 - 14:31 #2
Det der, var meget sort snak, beklager. Hvor i alverden skal de der ting stå henne?

Jeg skal lige skrive at jeg bruger de faciliteter jeg kan finde i navigations barerne, og ved ikke ret meget om access
Avatar billede mugs Novice
22. februar 2004 - 14:35 #3
Åbn din formular i Designvisning. Taf en kommandoknap fra værktøjslinien og placer den i Formularfoden. Indsæt min kode i knappens VedKlik hændelse.

Du skal dog først afgøre om du arbejder med et alfanumerisk eller et numerisk felt, da syntaksen er forskellig.

Har du problemer, kan du sende db til:

mugs@mail.dk
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
22. februar 2004 - 14:46 #4
Hey, det virker. Hvor dejligt TAK!

Og heldigt jeg ikke skal sende db'en, den fylder frygteligt meget :o)

Tak..
Avatar billede mugs Novice
22. februar 2004 - 14:50 #5
Dejligt du kan få det til at fungere.
Hvis din db fylder meget kan du prøve at komprimere den. Prøv først at checke størrelsen i stifinderen og derefter:

Funktioner > Reparer og komprimer database.

Kontroller størrelsen igen.
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
22. februar 2004 - 16:03 #6
Wau...
Tak
Avatar billede mugs Novice
22. februar 2004 - 16:04 #7
Hjalp det på størrelsen?
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
22. februar 2004 - 16:27 #8
Absolut.. den blev næsten halvveret :o)
Avatar billede mugs Novice
22. februar 2004 - 16:30 #9
Gør det til en vane at komprimere en gang imellem. Specielt hvis du ofte tilføjer / sletter poster. Det vil ikke alene have indflydelse på størrelsen men også på hurtigheden.