Avatar billede frosen_death Nybegynder
22. februar 2004 - 02:08 Der er 13 kommentarer

Nyt Grafikkort

Hvilken Grafikkort skal jeg købe ..???

Jeg spiller meget . og ser film ... laver design .. så det skal være et godt et
Avatar billede frewald Nybegynder
22. februar 2004 - 02:09 #1
Et Radeon 9800XT - hvis du har råd
Avatar billede frosen_death Nybegynder
22. februar 2004 - 02:16 #2
og det koster !!
Avatar billede frosen_death Nybegynder
22. februar 2004 - 02:16 #3
hva med Harddisk , RAM , Lydkort !!!
Avatar billede grillkylling Nybegynder
22. februar 2004 - 08:21 #4
Hvor mange penge er du villig til at bruge ?
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
22. februar 2004 - 08:36 #5
Mht. grafikkort, ville jeg nu personligt foretrække et GF FX5600 256 MB, og kaste det i bundkort der understøtter AGPx8

Harddisk: Seagate Baracuda5 120 GB...
Ram: 512/1024 MB DDR(AMD)/RD(P4)...
Lydkort: Soundblaster Audigy 7.1 eller Inspire 7.1...

Rammængden er bestem udfra at du laver meget design, hvilket godt kan trække en hel del afhængigt af hvilke progs du anvender... 1024 er nok det bedste valg, og så er du også sikret et stykke ind i fremtiden...
Hvis du har AMD processor, bør du helt klart vælge DDR-3x00... Har du P4, vil jeg anbefale at smide lidt ekstra penge i kassen og så få RD-ram, da disse virkelig fyrer op under din comp's ydeevner...

Det er nu engang bare min mening...

S.R.
Avatar billede ird Praktikant
22. februar 2004 - 09:00 #6
Du skal hele sikkret have et http://www.edbpriser.dk/default.asp

http://www.edbpriser.dk/default.asp

Det nakker jo ATI's 9600 kort med længder. Men valget af grafikkort skal helt sikkert passe til din pc- Du skal hele sikkret have et http://www.edbpriser.dk/default.asp

http://www.edbpriser.dk/default.asp

Det nakker jo ATI's 9600 kort med længder. Men valget af grafikkort skal helt sikkert passe til din pc.. hvilket dette gør
Avatar billede ird Praktikant
22. februar 2004 - 09:01 #7
sorry kom med to gange :)

Dette nytter sjældent at sætte en stor motor i en lille bil, det samme gør sig gældende for grafikkort!
En god regel er at grafikkort og computer skal følges ad
hvis man gerne vil have en optimale ydelse udaf sin investering, så nytter det ikke at indbygge et uttigt grafikkort ind i en langsom computer. Men omvendt er det heller ingen fordel at proppe en motor fra en mascot ind i en jaguar *G*
Men gør dig selv en tjeneste og køb det Club3D Geforce 5900XT
Avatar billede ird Praktikant
22. februar 2004 - 09:01 #8
1500kr og derunder = fx5900xt
2000-2500kr = 9800pro

Skulle jeg selv vælge ville jeg tage 9800pro, 5900, 5900xt.
9800pro er hurtigst i de fleste test, 5900 kan moddes til 5950ultra og 5900xt er det bedste kort i mellemklassen (men det "sløveste" af de 3 du har valget mellem).
Men jo, fx5900xt er det bedste kort til prisen. Yder virkelig godt til de penge (ca 1500) hvor de andre ligger over på ca 2000 og derover.

linket virker ikke i foregående indlæg men har virker det http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=63494

mit klare valg
Avatar billede frewald Nybegynder
22. februar 2004 - 21:00 #9
Et 9800XT koster fra ca. 3500 - check edbpriser.
Men det er kun sjovt hvis resten af din maskine kan følge med. Fortæl lidt om din CPU, bundkort osv.
Avatar billede ird Praktikant
25. februar 2004 - 18:34 #10
hvor mon opretter blev af frewald :)
Avatar billede frewald Nybegynder
25. februar 2004 - 23:20 #11
Tjaa han er vel frozen_to_death :D
Avatar billede ird Praktikant
03. marts 2004 - 15:37 #12
Er det mon tid til lidt feedback her så man ved om problemet er løst??
Avatar billede ird Praktikant
06. april 2004 - 09:35 #13
Fik du evt. tid til at smide lidt feedback her igen, eller lukke spørgsmålet :)