Avatar billede spt Nybegynder
22. februar 2004 - 00:09 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

printerserver og hp g85

jeg skal på en eller anden måde have koblet en hp g85 på et netværk. jeg har tænkt på en printerserver fra d-linkt til omkring 600kr. Men så kommer jeg så også i tvivl for vil en printerserver kunne hitte ud af at betjene scanner og fax som der jo sidder i hp g85 3 i 1 maskinen.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. februar 2004 - 00:34 #1
Synes du skal kontakte HP
http://welcome.hp.com/country/dk/da/contact/phone_assist.html#section3

jeg har samme problem med min PSC 2110, hvor jeg kontaktede HP.. de sagde at PSC 2110 og 2175 fra deres side at IKKE har netværksunderstøttelse og de garantere intet.
jeg skal købe en PSC 2510 at kunne printe og scanne via netværk.

Du bør nok ikke nævne at du ønsker at købe et andet mærke printserver til at starte med, hvis deres egne produkter vil virke med din printer så er der en chance for at et andet produkt også kan bruges.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. februar 2004 - 00:49 #2
Bare fordi HP ikke siger at den ikke har netværksunderstøttelse, er det ikke ensbetyende med at den ikke kan sættes til netværk med en printserver, men HP garantere intet.
Avatar billede spt Nybegynder
22. februar 2004 - 01:51 #3
ja hp er for dyre på det punkt her. derres billigste printerserver koster ca 2000 kr og man kan få en d-link for ca 600... man smider jo ikke bare penge ud ad vinduet
Avatar billede spt Nybegynder
22. februar 2004 - 01:59 #5
Avatar billede spt Nybegynder
22. februar 2004 - 01:59 #6
den er ikke ret billig
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. februar 2004 - 11:07 #7
den understøtter netværk
"Network connection through HP Jetdirect print server"

så er der også en chance for at den vil virke med et andet mærke.

kan ser der en netvwork patch under Windows 2000 og Me
http://h20015.www2.hp.com/en/taskPageSelect.jhtml?reg=&plc=en&lc=en&cc=dk&prodId=officejetg19543&pagetype=software&docparent=software.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. februar 2004 - 11:47 #8
Men når du køber den printerswitch du har set på, så fortæl forhandleren hvad den skal bruges til og evt. lav en aftale om at hvis den ikke virker sammen med din printer at du så kan få den refunderet/byttet.
Det ville jo ellers være penge ud af vinduet hvis du finder ud af at den ikke virker til din printer og du ikke kan få den refunderet/byttet ;o)
Avatar billede spt Nybegynder
22. februar 2004 - 21:12 #9
ja ja. men det er jo ikke printerdelen jeg er i tvivl om, det er om scanner og fax enheden vil fungere over netværket
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. februar 2004 - 21:21 #10
derfor bør du sige hvad den printerserver skal bruges til, så du evt. kan bytte den hvis den ikke virker.
Avatar billede spt Nybegynder
02. marts 2004 - 23:32 #11
hmmm. løsningen blev en switchbox med manuel omskifter mellem pc'erne... det er jo trods alt kun 2 pcere
Avatar billede spt Nybegynder
02. marts 2004 - 23:32 #12
men svar lige en gang makker
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. marts 2004 - 05:36 #13
behold dem ;o)
Avatar billede mroemer Nybegynder
03. marts 2004 - 09:02 #14
Ville det ikke være en ide bare at share printeren fra en af dine pc'er. Så virker alle funktionerne i hvertfald.
Avatar billede spt Nybegynder
05. marts 2004 - 13:20 #15
mroemer: jo jo, men det er droppet før dette spm blev oprettet. For det er klamt at de begge skal køre samtidig for at man skal printe... vi taler om 1 person der har 2 pcere.
Avatar billede mroemer Nybegynder
05. marts 2004 - 19:35 #16
Tja, det er jo helt forståeligt.