Avatar billede arteq Nybegynder
30. januar 2001 - 11:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Roaming User Profiles

Er der nogle som har erfaring i at lave Roaming User Profiles på en Windows 2000 pro.
Serveren er en Win2000 Server.
Avatar billede mountainman Nybegynder
30. januar 2001 - 11:36 #1
Lytter....
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. januar 2001 - 11:52 #2
Ja... jeg bruger udelukkende roaming users på vores w2k net.

Hvad er problemet?

NanoQ
Avatar billede trille Nybegynder
30. januar 2001 - 11:53 #3
Under \"Active Directory Users and Computers\" (i \"Administrative tools) skal du gå ind under Properties for brugeren og vælge \"Profile\"

Her skal du angive en profil path:
\\\\SERVER\\USERS\\USERNAME

Under \"Logon script\" skrives \"login.bat

Home folder:

Connect X: \\\\SERVER\\USERS\\USERNAME

Første gang at brugeren logger på domænet oprettes mappen USERNAME i den share, som hedder USERS. På computeren oprettes profilen som \"local\" og efterfølgende vil blive oprettet som \"roaming\"

Alle brugerens indstillinger gemmes under brugerens share.

Venligst,
Claus
Avatar billede trille Nybegynder
30. januar 2001 - 11:53 #4
...der skal naturligvis ikke være citationstegn (\") i starten af scriptnavnet!
Avatar billede arteq Nybegynder
31. januar 2001 - 10:10 #5
Hej alle
Fordi Jeg Spørger omkring Roaming User Profiles er den`!
Jeg har 45 arbejdspladser med win2000.
1 NTserver NT40 ( skal opgraderes til Win2000 Server). da jeg ingen erfaring har på dette område
Kunne jeg godt tænke mig en køreplan for hvordan jeg lettest kom igennem opgaven.

Venligst
ARTEQ
Avatar billede trille Nybegynder
31. januar 2001 - 11:09 #6
Der ligger en hel artikel på MSDN online, som netop beskriver dette koncept; \"Migrating from Microsoft Windows NT Server 4.0 to Windows 2000 Server\"

http://msdn.microsoft.com/library/backgrnd/html/msdn_nt4to5.htm

Venligst,
Claus
Avatar billede mrcorex Nybegynder
01. februar 2001 - 17:54 #7
Prøv at se på \"How It Works\" som ligger på http://www.microsoft.com/windows2000/library/howitworks hvor der ligger en hel del dokumentation.

Pas lige på med Roaming Profiles. Du skal lige huske at Internet Explorers cache-filer også bliver kopieret hver gang du logger på og af. Og hvis du holder standard-opsætningen i Internet Explorer, ja så bliver der kopieret 64 MB hver vej. Det er ikke så godt.....

/CoRex
Avatar billede miciver Nybegynder
07. februar 2001 - 23:21 #8
...CoRex

Men det er muligt at begrænse profil størelsen og hvilken ting som skal være roaming....Feks. Skraldespand, IE, Tempfiles osv.....Det hele styres fra GPO\'er

Michael
Avatar billede mrcorex Nybegynder
08. februar 2001 - 10:21 #9
miciver>Det er netop derfor at jeg skriver \"hvis du holder standard-opsætningen\".

Det er endog muligt at lægge cache et helt andet sted hvis det er det man ønsker.

/CoRex
Avatar billede miciver Nybegynder
08. februar 2001 - 22:42 #10
Se lige på tidspunktet...23.21 Så kan man sku da godt læse forkert:-)

Michael

Avatar billede mrcorex Nybegynder
09. februar 2001 - 05:47 #11
miciver>Hihi, der er mange natte-ravne på E. Helt i orden.
Avatar billede mrcorex Nybegynder
19. april 2001 - 11:52 #12
arteq>Hva øhhh! 30/1 oprettede du dette spm. Hvis du har fået det løst, hvad så med at lukke dette spm.
Avatar billede trille Nybegynder
06. juni 2001 - 15:43 #13
Hvad katten???? ...her har jeg siddet og tilført brugbar viden uden at få en dadel for det... Skulle jeg også blot have skrevet: \"Hvad er problemet?\"

venligst,
Claus