Avatar billede proxis Nybegynder
21. februar 2004 - 22:43 Der er 4 kommentarer

Kan ikkke boote efter installation

Jeg installerede Redhat Linux 9.0 og til sidst skulle jeg oprette en diskette til at boote linux med. Jeg satte en formateret diskette i men den sagde der ikke var plads nok på disketten. Så tænkte jeg at det var nok ligemeget da der stod det ikke var altid den skulle bruges. Men så da jeg genstartede sagde den: Operativsystemet Mangler.

Hvordan booter jeg linux nu?
Avatar billede thedeathart Nybegynder
21. februar 2004 - 22:46 #1
installer det igen, og hav så en ordenlig diskette klar
Avatar billede proxis Nybegynder
21. februar 2004 - 23:13 #2
Havde formateret disketten?
Avatar billede crax Nybegynder
04. marts 2004 - 15:43 #3
Hvor installerede du bootloaderen?

Man kan typisk vælge at installere den i starten af en partition eller i master boot record (MBR). Hvis du ikke har valgt MBR kan linux ikke starte op af sig selv.
Avatar billede proxis Nybegynder
06. marts 2004 - 21:00 #4
Har selv fået det til at virke nu....