Avatar billede mikaelo Nybegynder
30. januar 2001 - 11:23 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

3D objekter i flash

Hvad er det \"bedste\" og \"nemmeste\" 3d program hvis man vil lave 3d objekter og animationer til flash??? Og hvor finder jeg trial versioner mm. (!) af disse programmer???

Og jeg leder altså ikke efter 3dstudiemax eller programmer i den størrelse!

tak
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. januar 2001 - 11:26 #1
Du skal investerer i swift3D fra www.swift3d.com, for programmet kan lave 3D om til swf filer.

/per
Avatar billede mikaelo Nybegynder
30. januar 2001 - 11:35 #2
Sværhedsgrad??! Snakker vi om studio max eller hvordan?

Andre forslag eller er swift3d bare det bedste??!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. januar 2001 - 11:40 #3
Hvis du bruger andre 3D programmer, så bliver billederne laver om til pixel format. Det fylder meget mere i Flash 5, og gør dine filer betydeligt større. Swift3D gemmer nemlig dine billeder i vektor i flash formatet swf.

Swift3D er det bedste til prisen, det koster kun 1100-1200 kr at downloade.

/per

Avatar billede mikaelo Nybegynder
30. januar 2001 - 11:48 #4
Kan du give mig eksempler på ting laves med swift3d?? (har tjekket dem på deres side, men kan du evt. henvise til andre sider)

tak
Avatar billede netsofaen.dk Nybegynder
30. januar 2001 - 11:48 #5
Jeg er nogenlunde til Flash 5.0, jeg lærte det på en dag (7 timer). Så jeg kan det nødvendige. Jeg er i gang med at lave animationer til min hjemmeside (http://www.Netsofaen.dk). Jeg er ikke helt færdig med det, men jeg har lavet til SMS senderen.

/Netsofaen.dk
Avatar billede mikaelo Nybegynder
30. januar 2001 - 11:50 #6
Nu hvor vi snakker 3d og flash, kan ulead3d så egentligt bruges dertil??
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. januar 2001 - 11:58 #7
Du kan se noget swift3D på www.2advanced.com. Selvfølgelig kan du bruge andre 3D programmer, men de fleste levere billederne i et pixelformat. Dette bevirker ofte at swf filen fylder betydeligt mere.

/per
Avatar billede mikaelo Nybegynder
30. januar 2001 - 12:01 #8
Tak..og så endnu et spørgsmål! Animere man selve 3d i swift eller gøres det først i flash??! (er nybegynder!)

Mht. ulead3d vil jeg da egentligt gerne vide hvordan man importere animationerne til flash (hvad skal man gemme den som?)

mange tak!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. januar 2001 - 12:14 #9
Du animerer altid i 3D programmet, og importere det i Flash.
Hvis du skal lave en animation 3D i pixel format, så skal du enten animere billederne med fortløbende numre. Du kan også animerer til en AVI eller Quicktime fil.

/per
Avatar billede mikaelo Nybegynder
30. januar 2001 - 12:31 #10
er det alt det der baggrund der er lavet i swift?? (på 2advanced)

sorry men jeg er ikk helt inde i det som det måske fremgår

forresten lgner soden totalt alt det designinsites laver, men ok.....
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. januar 2001 - 12:31 #11
Hvis du anvender Unlead COOL 3D, så kan den gemme dine filer i Flash formatet swf.

http://www.ulead.com/cool3d/new.htm

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. januar 2001 - 12:34 #12
Alle de grafiske figurer, der roterer omkring sig selv er lavet i swift3D.

/per
Avatar billede mikaelo Nybegynder
30. januar 2001 - 12:38 #13
ok et sprøgmål mer og du får dine point!! hehe

selve baggrunden er den lavet med hardcore photoshop arbejde? (har godt nok ikk noget med det her at gøre men altså...!)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. januar 2001 - 12:42 #14
Du kan faktisk godt lave hardcore tegninger i Flash vektor grafik, det afhænger nemlig af dine evner som tegner. Men det bedste værktøj er illustrator, der kan eksporterer swf formatet.

/per
Avatar billede mikaelo Nybegynder
30. januar 2001 - 12:43 #15
ka photoshop da ikk det???

sorry hehe
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. januar 2001 - 12:45 #16
Endvidere understøtter Flash 4.0 og Flash 5.0 illustrator op til version 6.0.

/per www.kazoma.dk
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. januar 2001 - 12:46 #17
Det kan du godt, men det fylder bare meget i den færdige flash fil.

/per
Avatar billede mikaelo Nybegynder
30. januar 2001 - 12:49 #18
tusinde tak...og så til pointene!!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. januar 2001 - 12:55 #19
Velbekomme

Held og lykke

/per