Avatar billede bjacob1 Nybegynder
21. februar 2004 - 20:18 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Købe notebook eller ej?

Hej

Er der nogen der har gjort sig nogle erfaringer med denne notebook Fujitsu Siemens AMILO M 7400? Har set den i Fona idag. Den så ok ud, men jeg kan ikke rigtig beslutte mig.

Jeg skal bruge den til at lave lidt annoncer og opdatering af websites. Det vil sige at den skal den bruges til billedbehandling. Skal jeg holde fingerne væk fra den og vente på den der sandsynligvis kommer i ALDI den nærmeste fremtid?

http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/home.htm

Det grafik kort der er i Fujitsu Siemens AMILO M 7400 hedder Intel Extreme, men jeg har aldig hørt de Intel producerer grafikkort?

Det er den Fona har tilbud på lige for tiden!

Har prøvet at finde en test af den på google, men har ikke haft held!

mvh

Bcop

http://www.fona.dk/

se under katalog øverst til venstre!
Avatar billede backside Nybegynder
21. februar 2004 - 20:22 #1
Hmm, jeg synes at det lyder lidt dyrt, men det kommer selvfølgelig an på hvad den mere indeholder.

"Intel Extreme" troede jeg sådan set bare var deres nye cpu der hed det. Men der sker jo meget på det område.
Avatar billede espersen Novice
21. februar 2004 - 20:56 #2
læs denne guide om køb af bærbar ; denne guide http://www.eksperten.dk/artikler/133 - giver et godt indblik i diverse komponenter.

Gå efter en Centrino ; mere lydløs, længere batteritid, mindre varme, trådløs net og mange flere fordele... (men koster fra ca. 10.000)

Overvej bl.a. grafikkortet, da dette kan være en flaskehals hvis det er onboard/shared ram - gå efter dedikerede ram!

Du bør overveje Asus M6800N-modellen hvis du vil spille på den og bruge den til DVD og grafisk arbejde og andre krævende programmer (systemkravene stiger jo konstant!).
Den er med 15" skærm vejer blot 2,7 kg

Den har det nyeste grafikkort til bærbare : et Radeon 9600 pro + det er en Centrino maskine. Dens VGA-ram er dedikerede ram - dvs. den skal ikke dele ram med resten af konfigurationen (modsat shared ram som de fleste andre - dog ikke de 2 du har fundet!)

Dette gør den bl.a. god til at afspille DVD-film og også på længere sigt spil og større programmer!

M6800N har ligesom de 2 du har fundet 512 MB ram som desuden er 333 mhz (max 2 GB ram ialt)- mod de mere normale 266 mhz på FSB'en

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65017 (den lille med 40 mb HDD og 256 mb ram)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65019 (med 60 GB HDD og 512 MB ram)
Avatar billede laksefar Nybegynder
21. februar 2004 - 20:56 #3
Mon ikke snart Aldi kommer med en Centrino baseret notebook?
Avatar billede espersen Novice
21. februar 2004 - 20:57 #4
af de 2 du har kig på ; så skal du nok gå efter Fujitsu Siemens..
Avatar billede espersen Novice
21. februar 2004 - 21:00 #5
Dell kunne også være en løsning (selvom jeg foretrækker Asus)
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/inspn_8600?c=dk&l=da&s=dhs  (der kan/skal dog konfigureres lidt på den...)
Avatar billede laksefar Nybegynder
21. februar 2004 - 21:04 #6
Denne må være svaret, hvis du har pengene. Husk at gange mhz med 1.5!
http://www.computersalg.com/produkt.html?varenummer=060238&gruppe=7
Avatar billede backside Nybegynder
21. februar 2004 - 21:05 #7
Rent kvalitets messigt er der vel ingen tvivl om at en Fujitsu/Siemens ikke fejler noget.
Men jeg vil tvivle på at den billige "middelklasse-aldi-model" kan måle sig med spec på den dyrere "overklasse-fona-model" med bla. de 512mb DDR, 1m L2 cache, CPU med meget lavt strømforbrug i forhold til Medion's P4. (Har dog en forholdsvis lille HD)
(Skal lige siges at jeg ikke har læst om Medion'en, kan ikke en bønne tysk så jeg gad ikke prøve)

Har kun hørt godt om begge mærker, men minus til FONA service, plus til Medion service.
Har selv lige købt en Medion 2,4 til konen, den kører upåklageligt.
Avatar billede espersen Novice
21. februar 2004 - 21:06 #8
laksefar; kan ikke være mere enig i modellen - jeg er dog ikke selv vild med widescreen, da det bliver for stort.. ;o)

En meget vigtig ting!
Du skal stå med notebooken i hånden, føle og afprøve den.
Avatar billede laksefar Nybegynder
21. februar 2004 - 21:12 #9
Den fåes også med standard skærm:)
Avatar billede laksefar Nybegynder
21. februar 2004 - 21:44 #10
Espersen, hvor kan man komme til det med en Asus? :)
Avatar billede espersen Novice
22. februar 2004 - 02:24 #11
kan se at http://m-e.dk har et par stykker hjemme p.t. - et ok sted at handle iøvrigt ;o)
Avatar billede vjacob Nybegynder
22. februar 2004 - 21:26 #12
Køb en ThinkPad R/T/X 40 eller 31, du vil ikke fortryde det på længere sigt.
Avatar billede backside Nybegynder
06. marts 2004 - 08:25 #13
Har du fået købt blærbar eller hvad?
Avatar billede espersen Novice
06. marts 2004 - 18:49 #14
kaster lige "et svar"
Avatar billede backside Nybegynder
17. april 2004 - 13:55 #15
Er det ved at være lukketid?
Avatar billede espersen Novice
02. maj 2005 - 23:48 #16
kaster et svar ;o)