Avatar billede lotte48 Nybegynder
21. februar 2004 - 19:45 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

c5 - installation på arbejdsstation i netværk

C5 ver. 2.10.4
Mit system er blevet ustabilt - og C5 låser ofte.
Vi har 5 PC'er knyttet til en Win2000 server hvorpå
C5 er installeret. 2 PC'er med Win98SE og 3 med XP Pro.

Ustabiliteten er startet næsten samtidig med at XP-maskinerne er
koblet på netværket. Ved ikke om der er en sammenhæng - for det gik helt galt efter en sikkerhedsopdatering i sidste uge.

Det får mig til at tvivle på, om jeg har gjort noget galt.
Skal C5 installeres på PC'erne (demo, som slettes igen manuelt) for at
få opdateret Windows/System - eller kan man blot (som jeg har gjort) kopiere den systemfil, der spørges efter, når man starter programmet med en kopieret ikon.

Hvad giver størst sikkerhed for stabilitet?

/Lotte
Avatar billede kgross Nybegynder
22. februar 2004 - 11:46 #1
Prøv at skrive lidt om, hvornår computeren går ned. (hvad lavede I). Hvilken computer var det XP el W98SE. Hvis det er i forbindelse med udskrifter bør du først sikre dig at dine printerdrivere i Windows har den rette version.
Avatar billede lotte48 Nybegynder
22. februar 2004 - 19:14 #2
Det er XP'erne, der går ned.....  og det
sker i mange forskellige situationer, som
ikke er identiske. F.eks. også mens der ikke
bliver arbejdet på PC'en.

Jeg vil gerne installere en helt frisk XP i stedet
for den præinstallerede. Kan man og må man installere
fra en vilkårlig CD med XP, og så benytte det licens-
nummer, der fulgte med PC'ens præinstallerede XP ??
Dette for at sikre, at der er ens versioner på maskinerne, jeg kan se i startmenu'en, at de er forskellige.

Hvordan afinstalleres en sikkerhedsopdatering korrekt i XP ??

Jeg kan ikke gendanne systemet - tyder det på en syg XP ??

Ja, spørgsmålene er mange....  og desperationen stor. Men får jeg lidt hints at gå efter - så kan point'ene ændres herefter.'

/Lotte
Avatar billede jeki Nybegynder
23. februar 2004 - 10:19 #3
Jeg kan give dig svar på dit spørgsmål om hvordan C5'erne skal installeres:

Du skal foretage det der hedder en klientinstallation. Det gøres fra C5 installationscd'en og du skal bare vælge Brugerdefineret installation i stedet for Standardinstallation, så får du muligheden.

Jeg tror ikke umiddelbart at det løser dine problemer, men det er den korrekte måde at installere C5 på.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
26. februar 2004 - 15:36 #4
Versioner før C5 v. 3.00 skal installeres - v 3.00 skal ikke da alle DLL-filer ligger i selve C5 biblioteket.
Der er mindst 10 DLL filer der benyttes.

Hvis i kører XP op mod en W2K DC så prøv lige at se dette: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=321169
Vi havde store problemer med flere netværk til vi rettede de nævnte parametre på serveren.

Peger DNS'en fra jeres XP maskiner på DC'en?
Starter du jeres C5 op med -p5 eller -p10 eller noget lignende
Hvis i har haft en del nedbrud bør du først kontrollere databasen og måske herefter lave en helt ny database (Export/Import)

//Tommy
Avatar billede sysop Juniormester
08. marts 2004 - 19:16 #5
Den nemmeste måde at installere en klient på er, at tage indholdet af C5temp mappen fra serveren og kopiere til arbejdsstaionens system32 mappe. Herefter er det bare en genvej du skal bruge.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
08. marts 2004 - 19:53 #6
Det var en gang - der er ikke nogen temp-mappe mere i de nyere installationer. Desuden var DLL filerne på en NT/2000 og en Win95/98 heller ikke ens på de tidligere versioner at C5.
Så - take care...

//Tommy
Avatar billede kgross Nybegynder
08. marts 2004 - 20:59 #7
Tommypedersen Ved installation af C5 3.0 skal der installeres .net framework for at al funktionalitet virker korrekt. Derfor skal C5 3.0 installeres som klient fra CD-rommen. NB Jeg har flere gange oplevet at koderne er forsvundet ved en klient installation. Så husk at udlæse dem i en fil ved navn Licens.kod.
Så kan de let indlæses igen.
//Karsten
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
08. marts 2004 - 21:02 #8
Selve C5 benytter ikke .NET i v. 3.0 det er helt sikkert. Det er kun nogle hjælpeprogrammer som den nye DB Exp.-imp. funktion.

//Tommy
Avatar billede lotte48 Nybegynder
08. marts 2004 - 22:32 #9
-> TommyPedersen

Jeg har installeret klienter på XP-maskinerne, og jeg kører
OK sålænge det kun er een XPmaskine, der er startet.
Nummer to provokerer til nedbrud.

>Peger DNS'en fra jeres XP maskiner på DC'en?

Hvordan ser/retter jeg det?

>Starter du jeres C5 op med -p5 eller -p10 eller noget lignende

Den startes med -p5

/lotte
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
09. marts 2004 - 08:09 #10
Start/Kør skriv CMD <enter>
skriv ipconfig /all <enter>

Nu kan du se hvilken DNS den peger på.
Hvis det er en Windows 2000 eller 2003 server skal den pege på serveren (f.eks. 192.168.1.10).

DNS indstillinger finder du i: Kontrolpanel/Netværksforbindelser/doppeltklik - højreklik på netkortet og vælg egenskaber

Du skriver at ustabiliteten kom i forb. med skift fra Win98 til XP, Jeg går ud fra at i har fået nye maskiner. Prøv at pille dem fra direkte på switchen enkeltvis - støj fra et netkort kan få C5/XAL til at opføre sig meget underligt.

Husk at kontrollere din database.

//Tommy
Avatar billede lotte48 Nybegynder
26. maj 2004 - 11:55 #11
Efter mange seje forsøg viste der sig 3 mulige årsager
til nedbrudene:

Sygt netkort i en ny PC. Det blev udskiftet.
En 'syg' brugerprofil i C5. Ny bruger oprettet.
Reset printserver i HP OfficeJet - og af- og geninstall for at
få IP-adresser opdateret. (Afinstaller fra CD-ROM med Setup i Setup-mappen)

Herefter opleves ikke denne type fejl.
Tak for hjælpen

/Lotte