Avatar billede themighty Nybegynder
20. februar 2004 - 15:56 Der er 6 kommentarer

internt netværk i et tre mands firma

vi har et lille firma bestående af 3 personer.
hvordan laver vi et internt netværk, så vi har adgang til hinandens pc'er.
I øjeblikket har vi hver en pc. vi ønsker en billig men god og velfungerende løsning.
er der nogen der har en ide eller forslag til hvordan vi gør dette.
Firmaet bliver måske til 4 istedet for 3.
Men det er vel samme fremgangsmåde.
Vi sidder ikke i samme rum...
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. februar 2004 - 16:01 #1
Jeg ville kikke på en zywall switch, den har indbygget firewall, så i kan komme sikkert på nettet også. Resten er ip opsætning og deling af ressourer. Den bedste løsning er at opsætte en server, der kan styre det hele
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
20. februar 2004 - 16:03 #2
Jeg har da en løsning og vil gerne hjælpe dig. Du kan kontakte mig på david@fyrrebakken.dk
Avatar billede zinus Nybegynder
20. februar 2004 - 16:03 #3
Hvis det kun er internt net, kan i købe en hub.
Har i eks. en ADSL forbindelse, skal i have en DSL-router/switch

Eks. http://www.dlink.se/products/productdatasheets/des-1008d.pdf
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
20. februar 2004 - 16:04 #4
En router kunne også være en løsning. Der er ikke meget mere opsætning end med en switch, og så kræver den kun en enkelt ekstern IP ved opkobling til internettet. Desuden er en routerløsning ikke meget dyrere end en løsning baseret på en switch
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. februar 2004 - 16:32 #5
bortset fra at routeren skal have en indbygget switch, hvis du skal kunne have mere end en maskine på, så switchen (eller huben) kommer man ikke uden om, og de fleste udbydere levere routeren, så den behøver man ofte ikke bekymre sig om. Du kan få en switch helt ned til 300,- kr. Zywall koster lidt mere, men har indbygget firewall med stateful inspection, der giver god sikkerhed
Avatar billede kentgadgaard Nybegynder
23. februar 2004 - 12:00 #6
Ja, Zywall, eller en anden internetrouter er en fin ide, hvis de skal på internettet over samme forbindelse.....  Eller skal der skaffes en switch!!!!  Men igen, jeg støtter Bufferzone i at den bedste løsning er en rigtig server, hvor i alle gemmer og henter på, og logger jer på....  så går der ikke ged i netværksdrev der mangler ovs. hvis dette kører i scripts... desuden ligger alle data også eet sted så, så man nemt kan tage en backup med tape eller en brænder.  MEN UANSET HVAD  HUSK BACKUP.....