Avatar billede mj1988 Nybegynder
20. februar 2004 - 15:12 Der er 24 kommentarer

HJÆLP. Min computer opføre sig totalt mærkeligt! kan næsten intet

Altså Jeg har haft omkring 10 viruser på min computer som jeg ikke aner hvor kommer fra. Jeg har kaspersky antivirus pogram full version. Den fandt og slettede alle virusserne jeg havde. Den vil hverken køre cd'er eller disketter så jag ved ikke hvordan jeg skal få formateret computeren. Jeg kunne knap nok gå ind i internettet men fandt lige et smut hul herind. Lige nu er jeg på bar bund jeg har partion magic på diskette og windows xp pro på cd. PLEASE HJÆLP MIG!!!!
Avatar billede bens Nybegynder
20. februar 2004 - 15:15 #1
boot op på cd og reparer windows
Avatar billede mj1988 Nybegynder
20. februar 2004 - 15:16 #2
Og hvordan gør jeg det???
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. februar 2004 - 15:17 #3
Sådan foretager du en reparation af Win XP eller Windows 2000 -

1: Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at i din bios skal dit cd-rom drev være sat til first boot device.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du springe det første tilbud om reparation over og fortsætte din installation (nyinstallation)

2: Nu kan du så vælge hvilket drev din (nye) installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

3: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og spørger om du vil slette det (L) eller om du vil lave en reparation (R) – vælg  reparer.

4: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt og det bedste ved det hele er, at pc’en slipper af med alle fejlene.

5. Slap lidt af, mens pc'en arbejder.

6: PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"
Avatar billede bens Nybegynder
20. februar 2004 - 15:18 #4
pis du kom først
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. februar 2004 - 15:20 #5
Hvorfor PIS ? - vi skal vel hjælpe !
Du må for min skyld gerne få pointene hvis det viser sig at løse prob.
Avatar billede bens Nybegynder
20. februar 2004 - 15:21 #6
*gg* skulle bare lige til at skrive det da jeg så du havde skrevet det
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. februar 2004 - 15:24 #7
Husk at kontrollere alle Windows opdateringer bagefter !

Måske du skulle prøve dette først -
Har du forsøgt med en systemgendannelse og det ikke har hjulpet, kan du prøve nedenstående.

Det vil rette op på småfejl i filsystemet !
Start - Kør - cmd og skriv så i promten -    sfc /scannow
Husk mellemrummet mellem    sfc og /

Din Windows cd skal ligge i drevet mens du gør det.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. februar 2004 - 15:26 #8
Så har du også lært at åbne kommando-promten ;o)
Avatar billede mj1988 Nybegynder
20. februar 2004 - 15:28 #9
computeren kan stadig væk ikke åbne cd'er har lige prøvet. desvære nogle andre bud???
Avatar billede mj1988 Nybegynder
20. februar 2004 - 15:30 #10
og den vil heller ikke køre cmd
Avatar billede mj1988 Nybegynder
20. februar 2004 - 15:31 #11
den vil faktis næsten ingen ting!!!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. februar 2004 - 15:46 #12
Kan der statig være virus på den ?
Eler kunne det tænkes, at den er fyldt med spyware ?

www.spywarefri.dk
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. februar 2004 - 15:47 #13
Du skal forresten heller ikke åbne cd,en - men boote op på den.
(skal indstilles i bios) (1.boot device = CD-ROM)
Avatar billede punk_fm Nybegynder
20. februar 2004 - 15:49 #14
Evt. søg efter drivere til dit CD Drev, vis du har et "name" (de modtsatre af "no-name") !
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. februar 2004 - 15:52 #15
"mj1988" - du skal inden du får mere support af mig, ha' lukket en masse gamle tråde.
http://www.ebruger.dk/faq/#behandling_af_svar
Det er helt vildt dårligt af dig, at ha' så mange åbne sprgsm.

Læs også det her -
http://www.eksperten.dk/regler.phtml
Avatar billede arlet Juniormester
20. februar 2004 - 15:53 #16
Ja, som victor-1 antyder, så kan det godt tyde på spyware.

Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. februar 2004 - 15:55 #17
Avatar billede mj1988 Nybegynder
21. februar 2004 - 19:19 #18
Nej den vil ikke åbne filen når jeg har downloadet den. Den siger nå jeg åbner den: "Windows kan ikke finde (destanationen hvor jeg gemte filen). Kontroler, at du skrev navnet, korekt, og forsøg derefter igen.Hvis du vil søge efter en fil, skal du klikke på knappen Start og derefter klikke på søg.

                              OK
Ja og hvis jeg søger efter den finder jeg den der hvor jeg gemte den men den siger det samme. ellers tak for hjælpen. Nogle foreslag???
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. februar 2004 - 20:36 #19
"mj1988" vi står og tripper for at komme i gang med at hjælpe dig - men det er vel ikke for meget forlangt, at du får lukket/afsluttet nogle af dine gamle spørgsmål vel.
Jeg ved ikke med "arlet" men hos mig selv forholder det sig sådan, at når jeg kontrollerer en spørgers gamle tråde og kan konstatere at spørgsmålene ikke afsluttes, er det ensbetydende med, at der heller ikke uddeles point.

Det kan du ikke være bekendt over for de folk som har brugt tid på at hjælpe dig.

Hejsa!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. februar 2004 - 17:01 #20
Sker der mere her - eller skal din alt for lange række af uafsluttede sprgsm. tilføjes et nyt ?
Avatar billede bens Nybegynder
24. februar 2004 - 09:29 #21
kan man ikke smide sådan en ud herfra og banne hans ip?
Avatar billede mj1988 Nybegynder
01. marts 2004 - 21:50 #22
har løst problemet tak for hjælpen alle sammen. problemet lå i cdrom drevet
Avatar billede victor-1 Nybegynder
07. marts 2004 - 01:31 #23
Husk at lukke her !
Avatar billede bens Nybegynder
24. august 2004 - 09:28 #24
LUK