Avatar billede delley Nybegynder
20. februar 2004 - 13:42 Der er 3 kommentarer

fejl ved at sende kommando linje arg til klasse i jar

Hej,

Jeg prøver at sende et filnavn til min app som en kommando linje arg.

Hvis jeg gør det på den normale måde er der ingen problemmer, men lige så snart jeg har pakket det ned i en jar fil så fejler det. Det sjove er at der ikke engang kommer en fejl...

Normal way:
java -classpath . AlarmClient result.txt

Jar way:
java -classpath .:/path/to/jar/AlarmDispatcher.jar AlarmClient result.txt

Har prøvet at tilføje et manifest med AlarmClient som mainclass - med samme resultat...

Jeg har lavet AlarmClient sådan at den altid udskriver et eller andet til skærmen hvad enten der er en arg med i kommandolinjen eller ej - så derfor undrer det mig at jeg overhovedet ikke får noget output!?!

Nogle forslag?

Mvh,

delley
Avatar billede delley Nybegynder
20. februar 2004 - 13:46 #1
Hov - glemte lige at sige:

Hvis jeg ikke giver filnavn som arg - så virker det!?!

eks.
java -classpath .:/path/to/jar/AlarmDispatcher.jar AlarmClient
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2004 - 15:01 #2
Som du beskriver det burde det virke.

Ligger result.txt i det dir du tester med ?

Hvordan ser koden ud som processer argument ?

Du har vel ikke en catch som ikke gør noget ?
Avatar billede delley Nybegynder
23. februar 2004 - 08:39 #3
Ja ik'!

Result.txt ligger i samme dir, men jeg har lavet koden således at den kaster en FileNotFoundExcpetion hvis den ikke kan finde filen.

Koden er (simplificeret):

if (args.length < 1){
  //Ingen argumemter (ingen fil)
  System.out.println("ingen fil";
}else{
  try{
      BufferedReader br = new BufferedReader(new InputStreamReader(new FileInputStream(args[0])));
      System.out.println("Fil fundet");
  }catch(FileNotFoundException fe){
      System.out.println("Filen blev ikke fundet);
  }

Dvs. min kode udsriver noget hvad enten den finder en fil eller ej...