Avatar billede regnarbonde Nybegynder
20. februar 2004 - 13:07 Der er 6 kommentarer

Irriterende lyd

Jeg har nu haft min computer i et halvt år med en seagate barracuda 7200 omdr. 80gb hd, p4 2,6, 512 ddr 2700 ram og fx 5200 gf-kort og computeren er begyndt at sige en meget irriterende lyd. lyden kommer kun når hd'en ikke laver noget men kommer kun nogle gange. den kommer altså ikke lige så snart hd'en ikke laver noget. det lidt svært at beskrive en lyd men jeg vil sige det lyder som en elektrisk snure lyd. jeg åbnet mit kabinet og lyttet til alle mine kølere og andre komponenter. det var ikke dem. jeg lyttede så til min hd og det lød som om den kom derfra. lyden holder også op hvis jeg manuelt sætter hd'en til at lave noget som at gemme et dokument eller åbne noget. jeg har så prøvet at skifte min hd med en anden. og lyden er der stadig. det skal så lige siges at det var en endnu ældre 20 gb hd. er der nogen der kender problemet eller er der nogle der kan svare mig på om det er normalt at hardiske begynder at sige mislyde. det kan da ikke passe der kun skal gå et halvt år. håber der er nogle der kan hjælpe for lyden er meget irriterende.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. februar 2004 - 13:17 #1
Tror det er et eller som går i selvsving inde i kabinettet, snarrere end det er dine harddiske.
Prøv evt. næste gang du hører lyden, at vippe kabinettet en smule til den ene side, ved blot at presse på et af de forreste hjørner. Stopper lyden ved det, er det noget som sidder og vibrerer en smule.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
22. februar 2004 - 14:38 #2
"regnarbonde" - er du der ?
Avatar billede regnarbonde Nybegynder
22. februar 2004 - 17:55 #3
Har ikke prøvet det endnu... den er svær at få til at sige det.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. februar 2004 - 16:50 #4
Tillader mig at smide et svar, da jeg er rimeligt sikker på, at min kommentar er korrekt. (skulle andet være tilfældet afviser du selvfølgelig bare)
Avatar billede regnarbonde Nybegynder
27. februar 2004 - 23:10 #5
Jeg har nu prøvet at vippe mit kabinet når lyden kommer....den bliver ved...jeg har også prøvet at have hånden inde i kapinetet for at finde løse dele eller noget der kunne larme...der var intet....har du et andet foreslg til hvad der sker eller hvad jeg skal gøre,,, skal jeg sende min hd ind til reperation?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
07. marts 2004 - 01:47 #6
Jeg tror stadig det forholder sig som jeg var inde på.
Det vil ikke hjælpe at sende harddisken til rep. (er ret sikker på den intet fejler)
Du har jo haft sat en anden i og problemet var uændret.
Hvis du fastholder det IKKE er noget som sidder og vibrerer inde i kabinettet er jeg blank for idéer og kan ikke hjælpe dig - beklager ;o)