Avatar billede morty Nybegynder
20. februar 2004 - 12:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hvad hvem er sorbs ?

jeg har lige fået en IP adresse og igang med at laver en mailserver,og det hele kør som det skal borset at jeg fik at vide at den er blokeret hos http://www.dnsbl.sorbs.net

og derfor kan jeg hverken modtager email eller sendt til nogle domæner og heller ikke til eksperten..

Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

Sendt:    20-02-2004 11:49

Der kunne ikke leveres til følgende modtager :

    eksperten.dk den 20-02-2004 11:49
            Der opstod kommunikationsproblemer via SMTP med modtagerens mailserver. Kontakt systemadministratoren.
            < #5.5.0 smtp;554 Service unavailable; [xxx.xxx.xxx.xxx] blocked using dnsbl.sorbs.net, reason: Dynamic IP Address
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 12:43 #1
Er det ikke Spam & Open Relay Blocking System
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 12:43 #2
Avatar billede morty Nybegynder
20. februar 2004 - 13:05 #3
hvordan kan jeg fjerne den blocking system

jeg kan sendt til eksperten eller modtager fra...
Avatar billede morty Nybegynder
20. februar 2004 - 13:07 #4
: Why is SORBS blocking my email..?

SORBS does not block email, websites, networks or the Internet, if you are being blocked you will need to talk to the administrators of the service you are trying to access.

d.v.s jeg skal kontakt eksperten..
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 13:08 #5
Ikke mit felt sorry
Avatar billede bjornicle Nybegynder
20. februar 2004 - 13:12 #6
morty: du kan ikke blive fjernet fra sorbs naar du er paa en dynamisk ip, det du skal gore er at bruge din webudbyder's mailserver som smart-relay

At du ikke kan modtage post fra eksperten har ikke noget med sorbs at gore, det er muligvis fordi din mx record er forkert
Avatar billede morty Nybegynder
20. februar 2004 - 13:28 #7
bjornicle
ok jeg er med
men jeg får den fejl meddelse tilbage når jeg skriver til info@eksperten

Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

Sendt:    20-02-2004 11:49

Der kunne ikke leveres til følgende modtager :

    info@eksperten.dk den 20-02-2004 11:49
            Der opstod kommunikationsproblemer via SMTP med modtagerens mailserver. Kontakt systemadministratoren.
            < #5.5.0 smtp;554 Service unavailable; [xxx.xxx.xxx.xxx] blocked using dnsbl.sorbs.net, reason: Dynamic IP Address

hvad har det 2 med hinanden sorbs og eksperten, jeg fatter det ikke
Avatar billede bjornicle Nybegynder
20. februar 2004 - 13:31 #8
det betyder at eksperten benytter sorbs til at blokere fra, det gør rigtig mange mailserver efterhaanden, vores bruger ogsaa sorbs til at indikere spam, derfor skal du netop bruge din udbyders mailserver som relay for at undgaa dette
Avatar billede morty Nybegynder
20. februar 2004 - 13:35 #9
ok mange tak
venligt ligge et svar..
Avatar billede morty Nybegynder
20. februar 2004 - 13:37 #10
bjornicle
har du en hurtig guide for hvordan jeg bruger minwebudbyder's mailserver som smart-relay

eller en link jeg er ike helt med hvordan jeg laver det om,
jeg skal nok give mere point...
Avatar billede bjornicle Nybegynder
20. februar 2004 - 14:10 #11
Det kommer an paa hvilken mailserver du bruger, og med mindre det er qmail eller imail, saa er jeg nok ikke til megen hjaelp
Avatar billede morty Nybegynder
20. februar 2004 - 14:50 #12
exchange 2000 og windows 2000
Avatar billede morty Nybegynder
20. februar 2004 - 14:50 #13
server