Avatar billede d3froztt Nybegynder
20. februar 2004 - 11:08 Der er 8 kommentarer

København K?

Ja nu må i altså gerne kalde mig bonderøv eller noget, men her den anden dag slog det mig - HVAD HELVEDE står K'et for i København K??? jeg mener Kbh. N, Kbh. VN, Kbh. Ø osv. det gir jo mening?... men hva betyder K'et så vidt min geografi rækker så er K jo lidt alla centrum så hvoffor hed det så ikk bare København C??

-en fortvivlet n00b? ;)
Avatar billede magictouch Nybegynder
20. februar 2004 - 11:15 #1
Det er post disrikter, n=nørrebro. K=købmagergade (posthus)
VN er NV=nordvestkvarteret
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. februar 2004 - 11:18 #2
MagicTouch har ret - K´et står for Købmagergade, hvor hovedposthuset lå i gamle dage.

K´et er altså rent historisk betinget.
Avatar billede kenp Novice
20. februar 2004 - 11:19 #3
det posthus ligger der altså stadigvæk ;) altså købmagergade.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. februar 2004 - 11:20 #4
Jep - men det er ikke hoved posthus længere...
Avatar billede kenp Novice
20. februar 2004 - 11:27 #5
ved det godt ;)
Avatar billede cruelness Nybegynder
20. februar 2004 - 12:28 #6
KBH V 4-EVER :) Gasværksvej :) :)
Avatar billede d3froztt Nybegynder
20. februar 2004 - 12:44 #7
huraa... tak for svarene? eller kommentarerne jeg kan sku ikk lige gi nogen point? men det er vel fordi det er kommentarer og ikk svar?

men tak i hvertigfald
Avatar billede magictouch Nybegynder
20. februar 2004 - 13:09 #8
*S*