Avatar billede kanga Nybegynder
20. februar 2004 - 11:05 Der er 2 kommentarer

styreprogram til LPTporten inklusiv relæ med wienbro oscillator

jeg har fået en opgave der lyder på følg. (ved siden af en masse andet) :

1. Computer skal programmeres, således at den ved hjælp af LPT porten kan styre et relæ, der kan stoppe og starte en oscillator af wienbro typen, oscillator skal svinge på 1 Khz

2. Programmet til styring af port kan være shareware eller et du selv har opbygget.

jeg har desværre meget meget meget kort tid til at lave denne opgave så jeg må ty til hjælp fra andre i udformningen af dette program. HJÆLP ;) (jeg skal bruge sourcen as well såfremt at du beslutter dig for at lave det).
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2004 - 20:20 #1
Nu er det godtnok en opgave, der ligger pænt udenfor mine evner, men hvis nogen, der kan lave det kommer forbi, kunne det nok være relevant at vide, hvilket OS det skal være til - og måske også om du har specielle præferencer i forbindelse med programmeringssprog.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
21. februar 2004 - 20:35 #2
Jeg har ikke besluttet mig for at lave det, men du kunne prøve at kikke her:

http://www.lvr.com/parport.htm