Avatar billede dahlin5 Nybegynder
20. februar 2004 - 00:29 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket bundkort?

Hej alle

Mit bundkort har valgt ikke at virke mere, og jeg skal derfor til at investere i nyt. Jeg vil helst undgå flere problemer med computeren så jeg går efter er godt mærke, dvs. helst enten Intel eller Asus. Chipsettet må meget gerne være Intel.

Min konfigurationer er følgende:
Kabinet:
ATX

CPU:
P4 Northwood
FSB 533

Ram:
2*256 MB PC3200 (DDR400)
Dual Channel

Grafikkort:
Geforce 4 TI4800SE
8xAGP

Jeg bruger 3 IDE porte til hardisk, DVD og brænder.
Jeg skal også bruge indbygget lyd og netkort.
Og der er også diskettedrev.
USB 2.0 ønskes.

Jeg skal ikke bruge det til overclocking.

Jeg har ikke lyst til at bruge mere end 800. Er det muligt. Hvad kan I anbefale?

Håber I vil hjælpe.

Mvh.
Brian.
Avatar billede hemme Nybegynder
20. februar 2004 - 00:56 #1
Hvis du vil bruge lidt mere end 800 (hvilket du nok skal vis du ikke vil løbe ind i flere problemmer) kan jeg anbefale Abit IC7-G jeg har et selv og er klart de ekstre penge hver..
Avatar billede dahlin5 Nybegynder
20. februar 2004 - 01:32 #2
Det er en prisklasse for højt til mig.
Jeg har fundet dette her, men det ligger også i den absolutte top af hvad jeg vil give...
http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=44045

Mvh.
Brian
Avatar billede hemme Nybegynder
20. februar 2004 - 01:35 #3
ok det kan man jo godt forstå. ASUS P4P800 er eet godt bundkort til prisen, asus er jo også en godt firma, hvis jeg skulle købe et nyt grafik kort ville jeg klart købe et asus (hvis jeg ikke lige havde 1500kr til ete IC7-G) så du vil nok ikke gå helt galt med et ASUS P4P800.
Avatar billede echsphilee Nybegynder
20. februar 2004 - 06:42 #4
ellers er der jo også det her. Chipsættet er godt nok ikke Intel, men det er billigt. Har selv et magen til, bare med Sata på også. Har virket upåklageligt.
http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=44045
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 08:37 #5
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 08:38 #6
Det du selv linker til er også et nice kort, og til de penge noget at bedste du kan finde
Avatar billede dahlin5 Nybegynder
20. februar 2004 - 13:09 #7
ird:
linket virker ikke...

Echsphilee:
Du linker jo til det samme som mig...
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 13:10 #8
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 13:12 #9
Dropper et svar i tifælde af du vælger mig ellers afviser du bare :)

Hygge
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 13:13 #10
Ved godt de er fordyre, men ville lige smide dette også :)

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37168 Da det er et super fedt board
Avatar billede echsphilee Nybegynder
22. februar 2004 - 07:07 #11
ja, sorry. det var det her, jeg mente...

http://www.itbutikken.dk/tellfriend.asp?varenr=39613
Avatar billede echsphilee Nybegynder
22. februar 2004 - 07:08 #12
nu går det da helt galt. glem mit ovenstående link(igen). her er det rigtige...måske

http://www.itbutikken.dk/default.asp?sprog=45&varenr=39613
Avatar billede ird Praktikant
22. februar 2004 - 09:18 #13
kunne du bruge det?