Avatar billede armena Nybegynder
20. februar 2004 - 00:28 Der er 21 kommentarer

Reklame design

Hej allesammen!

Jeg har siddet og rodet med en reklame design til mig program, Smart Notes, og ønsker lidt feedback om det. Det kommer til at være lidt rund omkring på nettet.

Forslag accepteres selvfølgelig :-)
Her er linket:
http://www.alawork.dk/gfx/banner.htm

På forhånd tak,
Med venlig hilsen
Armen L.A.
EvoxSoft
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. februar 2004 - 00:33 #1
Det ser sgu godt ud! Professionelt!
Avatar billede armena Nybegynder
20. februar 2004 - 00:37 #2
thesurfer tak må jeg sige :-)
Avatar billede 7th Praktikant
20. februar 2004 - 00:45 #3
Superb design :o) Måske kunne man godt ønske sig en par få ord om selve produktet. Din æske kunne måske også være en anelse større. Det eneste der er at sætte en finger på, er omkring skyggen fra æsken. Den falder ret uheldigt, og ser ikke så realistisk ud. En sidste lille microskopisk ting ;o) - din logo i nederst venstre. Jeg synes det er irriterende når der er noget småt tekst som ikke kan læses. Enten skal det være der for at man kan læse det, eller så skal det væk.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. februar 2004 - 00:52 #4
Jeg skulle også lige til at kommentere reflektionen.. der er et eller andet ved den der ikke rigtigt passer..
Avatar billede hemme Nybegynder
20. februar 2004 - 00:59 #5
Ja reflektionen er forkert, det er som om den ikke kommer fra æsken. er et lavet i et 3d program? skriften i dit logo kan ikke læses da den er for lyst og måske lidt for lille. men eller ser det fedt, det skal nok blive fedt.
Avatar billede armena Nybegynder
20. februar 2004 - 03:49 #6
tak for jeres feedback. Jeg må give jer ret med reflektionen, den må jeg vist rette. Og logo teksten, skal jeg nok gøre tydeligere :-)

hemme: Jeg har lavet det hele i Adobe Photoshop ;-)

Tak igen..
Avatar billede armena Nybegynder
20. februar 2004 - 03:49 #7
og 7th, du har ret, der skal få ord med som beskriver programmet..
Avatar billede armena Nybegynder
20. februar 2004 - 04:15 #8
Har lavet en redigeret version, og det blev til det her:
http://www.alawork.dk/gfx/bannerfinal.htm
Feedback ville være rart! :-)

Med venlig hilsen
Armen L.A.
EvoxSoft
Avatar billede domaz.dk Novice
20. februar 2004 - 10:39 #9
for at få reflektionen til at se ægt ud skal du have den smalle side af refklektionen helt op til kassen... altså den smalle side mod den smalle side... og den lange side mod den lange...
Hvordan du laver det ved jeg så ikk... :D
Avatar billede amerikaner Nybegynder
20. februar 2004 - 11:35 #10
Som engelsk taler...

Det er ikke engelsk...rigtig  (helt sikker som mit dansk er ikke dansk..rigtig ;-)

"Word Processor for you, free!" måske "Your free Word Processor"

Jeg læse Now Smart Notes Available!  men det er forkert..du skal formater så det ser ud som Smart Notes Now Available
Avatar billede mjl Nybegynder
20. februar 2004 - 14:52 #11
Må en tumbe spørge hvad det er for et program? Ellers fin reklame do!
Avatar billede armena Nybegynder
21. februar 2004 - 19:02 #12
amerikaner jo, ved det godt..

mjl, det er en Word Processor.. Tekstbehandlings program..
Avatar billede 7th Praktikant
21. februar 2004 - 21:00 #13
Mit engelsk er bestemt heller ikke det bedste, men jeg synes dette lyder lidt bedre.

Smart Notes, a free Word Processor, contains/features (hvilket ord er bedst?) useful functions, which makes it easy to edit documents.

Ellers er reklamen næsten i øjet. Du mangler "bare liiige" skyggen ;o)
Avatar billede armena Nybegynder
21. februar 2004 - 21:10 #14
yup, skal se og få rettet de ting.
Avatar billede mmog Nybegynder
22. februar 2004 - 22:35 #15
Har et par ting til reklamen:

- Rent kompositorisk synes jeg der er noget galt. Det er ikke meget galt og man kunne ved små rettelser gøre reklamen meget mere spændende.
1. Du har placeret dit produkt næsten i midten af reklamen. Det gør at billedet bliver meget statisk og livløst. Flytter man det derimod ud i f.eks. det gyldne (det gyldne snit er ca. 5/8) snit sker der pludselig noget som gør billedet meget mere dynamisk og spændende.
2. Horisonten har du flyttet en lille smule ned, men det er lidt for lidt og øjet bliver irriteret over at det kunne se ud som om den skulle være i midten. Den kunne du ligesom produktet med stor virkning flytte ned i det gyldne snit.
3. Det nyeste forslag du har lavet er meget sidetung til venstre. Det er ligesom der er for meget vægt i den venstre side. Det kunne klares ved at flytte produktet ud i det gyldne snit til højre.
4. Din spejling af produktet er forkert. Når du ser den lige forfra er spejlingen lige under produktet. Det svarer til at du trækker to linier parallelt med siderne fra produktet og ned. Det er så der din skygge skal være.

Men ellers synes jeg det er et super godt forslag og du fanger i hvert fald mig. Det er godt du nuancerer den grå farve som du gør – det giver liv.
Avatar billede armena Nybegynder
22. februar 2004 - 23:30 #16
mmog tak for din kommentar! Hjælper mig lidt videre synes jeg.. så tak, og jeg vil selvf. prøve noget af det du sagde.
Avatar billede armena Nybegynder
22. februar 2004 - 23:53 #17
Har lavet et til og håber at det er bedre:
http://www.alawork.dk/gfx/bannerfinal2.htm
Avatar billede 7th Praktikant
24. februar 2004 - 06:14 #18
Fyld din håndvask, og prøv at stille en eller anden ting på kanten. Buk dig så ned og se reflektionen. Jeg tror det kan hjælpe dig lidt på vej med hensyn til din skygge, som om alt andet lige, er blevet forringet. Ellers tag en god lampe, og et en eller anden ting, og lav en tilsvarende skygge...

Skygger er som regel non-liniære, hvis du forstår. Det vil sige, hvis du har et objekt, derfra hvor skyggen skal kastes fra, skal man ikke kunne se nogen form for liniære linier i paralelle retninger. Bedre kan jeg ikke forklare det. Håber du forstår.
Avatar billede mmog Nybegynder
24. februar 2004 - 10:08 #19
7th - Lad mig lige forstå helt hvad du siger.. Når du siger skygge mener du så reflektion eller spejlning!? Der er en verden til forskel. Jeg kommenterer refleksionen og ikke skyggen. Skygger er et helt andet kapitel.

Refleksion eller spejling agerer horisontalt. Sådan er det. Du kan prøve at se på refleksionerne på følgende links:

http://www.folkekirken.dk/stifter/viborg/dom/dollerup/Fiki%20spejling.jpg

http://www.seas.upenn.edu/~mike/Faustina/reflection.jpg - læg her mærke til masterne

http://www.phys.ufl.edu/~tschoy/photos/Dec2001/Reflection.JPG

http://www.afrc.af.mil/439AW/civictour/memorial%20reflection.jpg

Det handler bare om at det skal se naturlig ud, så du må prøve dig lidt frem.
Avatar billede 7th Praktikant
24. februar 2004 - 16:26 #20
Er det ikke lidt noget flueknepperi. Jeg tror godt armena er klar over hvad jeg og alle andre henviser til, når der nævnes skyggen, genspejlingen, eller reflektionen ;o)
Avatar billede armena Nybegynder
25. februar 2004 - 23:50 #21
hmm ja, må prøve igen :-) tak..