Avatar billede spock73 Nybegynder
19. februar 2004 - 23:04 Der er 15 kommentarer

Langsom pc - igen, igen

Jeg kan se at der er mange som døjer med en langsom computer. Min er også blevet utrolig langsom og låser sig sommetider fast i flere minutter, som om den arbejder med et eller andet. Nogen der kan hjælpe mig???
Avatar billede arlet Juniormester
19. februar 2004 - 23:07 #1
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2004 - 23:09 #2
slet dine midlertidig internet filer
internet indstilliger i kontrol panel
Avatar billede hettelade Nybegynder
19. februar 2004 - 23:10 #3
Har du viruscheck software på din maskine?
Hvis ikke så prøv http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp en gang

//Mike
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
19. februar 2004 - 23:12 #4
Du har ikke tænkt dig at bruge penge på at gøre den hurtigere? Lidt RAM gør tit underværker. Hvis ikke; slet midlertidige internetfiler, defragementer.
Evt. formater hele skidte, installer det hele fra ny...
Hvordan ser dit system ud?
Avatar billede spock73 Nybegynder
19. februar 2004 - 23:14 #5
Jeg har prøvet med Spybot og Ad-Aware. Jeg har virusprogram på computeren.
Avatar billede spock73 Nybegynder
19. februar 2004 - 23:18 #6
Jeg har 1024 Mb RAM så det er vist rigeligt *S* De midlertidige internetfiler bliver jævnligt slettet, jeg virusscanner en gang om ugen og defragmentere også jævnligt.
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
19. februar 2004 - 23:20 #7
Ja, det skulle vist være nok. ;) Hvilken processor, Ram gør det jo ikke alene
Avatar billede spock73 Nybegynder
19. februar 2004 - 23:21 #8
1,7 ghz AMD Athlon XP 2000+ processor
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
19. februar 2004 - 23:26 #9
ja, så kan jeg altså ikke forstå det..........
Jeg vil simpelthen anbefale dig at geninstallere det hele.....
Sikker på at du ikke er lidt kræsen :)Ej, det er bare gas
Avatar billede hcma Novice
20. februar 2004 - 01:47 #10
Jeg ville følge Arlet's vejledning, da det renser for orme, back-doors, hi-jacking o.lign.,  og hvis det ikke hjælper så køre en sfc-scanning og hvis det så heller ikke virker lave en repair.
Avatar billede spock73 Nybegynder
20. februar 2004 - 07:52 #11
Nu spørger jeg lige dumt: Hvad er en sfc-scanning?
Avatar billede arlet Juniormester
20. februar 2004 - 08:26 #12
Det er et scan hvor dine systemfiler bliver tjekket og repareret
20. februar 2004 - 09:10 #13
hvorledes køres sfc scan - hvilken kommando?
Avatar billede arlet Juniormester
20. februar 2004 - 09:14 #14
klik på Start=>Kør skriv: SFC /scannow  (husk mellemrum mellem SFC og /scannow)
Din windows skive skal sidde i drevet.

Den tjekker og reparer dine systemfiler
Avatar billede hcma Novice
20. februar 2004 - 12:17 #15
jlalau >>  arlet gav dig opskriften på en sfc-scanning, hvis det ikke hjalp er der her for en sikkerheds skyld lige en vejledning til Repair:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair