Avatar billede sniffy-dog Nybegynder
19. februar 2004 - 22:29 Der er 17 kommentarer og
4 løsninger

Hercules 3D Prophet 9600 Pro

hey..

jeg skal til at købe et nyt grafikkort...
Må koster omkring 1700 kr + / -

har kigget på: Hercules 3D Prophet 9600 Pro

men hvad mener i ??

Hilsen Thomas
Avatar billede hettelade Nybegynder
19. februar 2004 - 22:32 #1
Jeg har med stor tilfredshed lige købt et Saphire ATI9600XT for 1400,- (hos www.greendata.dk )
Der følger endda en kode til HalfLife 2 med, som man kan downloade når det bliver frigivet.

//Mike
Avatar billede bernie Nybegynder
19. februar 2004 - 22:33 #2
hettelade> så man kan hente hele spillet?
Avatar billede hettelade Nybegynder
19. februar 2004 - 22:37 #3
Ja

//Mike
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
19. februar 2004 - 22:41 #4
Jeg ville anbefale Club3D Geforce 5900XT. Det er efterhånden blevet kendt som
high-end grafikkortet i mellem-prisklassen. Tag bare et kig på brugeranmeldelserne her:
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=63494
Avatar billede hettelade Nybegynder
19. februar 2004 - 22:59 #5
Her er et link der sammenligner stort set alle typer grafikkort på markedet idag!

http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html
Avatar billede hettelade Nybegynder
19. februar 2004 - 23:02 #6
Efter at have set priser og benchmark tests, må jeg give rasmus_ic ret i at Club3D GeForce 5900XT er et godt køb!!

//Mike
Avatar billede sniffy-dog Nybegynder
19. februar 2004 - 23:13 #7
de grafikkort i have anbefaldet ville
de kunne køre sådan noget som splinter cell 2
hl 2 i pæn god opløsning??
Avatar billede bernie Nybegynder
19. februar 2004 - 23:14 #8
skulle den club3d kunne (som jeg også kan anbefale efter de scors)
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
19. februar 2004 - 23:16 #9
jeg tør vove at påstå at Club3D Geforce 5900XT vil kunne trække de nyeste spil et godt stykke tid ud i fremtiden. Helt klart HL 2 og SP 2.
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
19. februar 2004 - 23:17 #10
men det kommer jo selvfølgelig også an på resten af dit system.
Hvordan ser det ud?
Avatar billede sniffy-dog Nybegynder
19. februar 2004 - 23:25 #11
Asus P4P800 Deluxe bundkort
2.8 intel p4
1024 DDR ram
Thermaltake Xaser lll Lanfire serien VM1000A
Thermaltake 400 Watt ATX Powersupply
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
19. februar 2004 - 23:32 #12
du kommer til at køre på skinner med det der.....
os fattige 1.g'ere må nøjes med at drømme om den slags.......
Bare vent til jeg begynder at få SU, men der er stadigvæk et år og 2 dage tilbage.
Jeps, jeg har 17-års fødselsdag på lørdag........ Woooopppeeeee
håber min hjælp var til nogen nytte, men jeg bliver nødt til at smutte. Jeg har en kemi-rapport der skal laves færdig til imorgen.
Godnat :)
Avatar billede sniffy-dog Nybegynder
19. februar 2004 - 23:39 #13
jeg er 17 år... såå hvis man arbejder godt.. har man også penge til den slags... :D
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 08:42 #14
Du skal hele sikkret have et http://www.edbpriser.dk/default.asp

http://www.edbpriser.dk/default.asp

Det nakker jo ATI's 9600 kort med længder. Men valget af grafikkort skal helt sikkert passe til din pc.. hvilket dette gør
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 08:47 #15
Dette nytter sjældent at sætte en stor motor i en lille bil, det samme gør sig gældende for grafikkort!
En god regel er at grafikkort og computer skal følges ad
hvis man gerne vil have en optimale ydelse udaf sin investering, så nytter det ikke at indbygge et uttigt grafikkort ind i en langsom computer. Men omvendt er det heller ingen fordel at proppe en motor fra en mascot ind i en jaguar *G*
Men gør dig selv en tjeneste og køb det Club3D Geforce 5900XT
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 08:51 #16
1500kr og derunder = fx5900xt
2000-2500kr = 9800pro

Skulle jeg selv vælge ville jeg tage 9800pro, 5900, 5900xt.
9800pro er hurtigst i de fleste test, 5900 kan moddes til 5950ultra og 5900xt er det bedste kort i mellemklassen (men det "sløveste" af de 3 du har valget mellem).
Men jo, fx5900xt er det bedste kort til prisen. Yder virkelig godt til de penge (ca 1500) hvor de andre ligger over på ca 2000 og derover.
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
20. februar 2004 - 15:42 #17
øhm, ird, hvad er det for en du linker til? Det er lidt underligt, men på edbpriser kan du ikke se oppe i browseren hvad stien til den side du kigger på er. Du bliver nødt til at højreklikke på linket til den side, og tryke copy shortcut.
Jeg vil også sige at det vil passe godt ind i systemet, og ird har ret. Stor motor, lille bil, duer ikke. Har selv et Radeon 9700 og en AMD XP 1700+.
Dumt køb. Dejlig grafik, men jeg får ikke alt den kraft ud af kortet som er muligt, og jeg er i færd med at prøve at sælge det på de gule sider.
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 15:44 #18
Sorry det var en fejl fra min side!
Ved godt hvordan man bruger det site :)
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
20. februar 2004 - 15:45 #19
mit motherboard har endda kun AGP 4x
Avatar billede ird Praktikant
20. februar 2004 - 15:46 #20
Avatar billede rasmus_jc Nybegynder
20. februar 2004 - 15:48 #21
det er godt at vi er enige :)
Så må vi se om sniffy-dog kan bruge det til noget.