Avatar billede samf Nybegynder
30. januar 2001 - 01:39 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

grabbe af video og lyd

hvorfor hakker lyden når jeg grabber video/audio, er der for lidt procser kraft eller er det softwaren
jeg bruger 500MHz K6 256Mb Win98SE
Pinnacle studie pro grabberkort
jeg bruger Pinnacle\'s medfølgende grabber software
Hvordan kan jeg afhjælpe de dropouts der kommer i lyden når jeg grabber?
Avatar billede kjalle Nybegynder
30. januar 2001 - 01:42 #1
hvilken lyd kører du ? hvad format grabber du i ?
Avatar billede samf Nybegynder
30. januar 2001 - 01:55 #2
lyden er 16bit stereo
video/audio bliver grabbet direkte fra DVCam via Firewire!
Avatar billede souledge Nybegynder
30. januar 2001 - 02:31 #3
Hvad lydkort bruger du?
Avatar billede samf Nybegynder
30. januar 2001 - 02:46 #4
lyden køre gennem firewire!
Avatar billede scb Praktikant
30. januar 2001 - 07:58 #5
Det lyder som om din HD ikke kan følge med !
Prøv at defragmentere, og stop alle programmer der kører i baggrunden når du grapper.
-SCB
Avatar billede mgade Nybegynder
30. januar 2001 - 08:27 #6
Jeg havde samme bøvl på en betydeligt hidsigere maskine. Nye drivere og  - vigtigst - at sætte det grabbede billede til en realistisk størrelse, hjalp!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. januar 2001 - 19:18 #7
Hey Samf.... Du vel selv læst artiklen med at Microsoft selv bruger en 1Ghz maskine - du sendte den da til mig...

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. januar 2001 - 19:19 #8
samf - din audio bliver da ikke grabbet via Firewire??? I bruger da ekstern Mic...
Avatar billede samf Nybegynder
30. januar 2001 - 20:42 #9
hej nikolajdu- i dette tilfælde er prblemet ikke at windovsmedia encoder. men at få det grabbet video i Pinnacle\'s dv-studio via firewire - det burde jo ku la sig gøre. jeg er nu i gang med at defragmentere maskinen for at se om det hjælper
det er kun til streaming jeg bruger extern mic.
/Samf
Avatar billede samf Nybegynder
30. januar 2001 - 21:31 #10
har været inde at søge efter ny drivere men har ikke fundet nogen nyere end dem jeg har
Avatar billede samf Nybegynder
30. januar 2001 - 23:55 #11
har nu defragmenteret min harddisk søgt efter nye drivere (kan ikke finde nogen nyere)jeg grabber mit billed i 320x240 det må da være realistisk og jeg nægter at gå under 16bit 32Khz sterio lyd intet hjælper hjæææææælp (prøver lige at lave et mindre billed men det holder jo ikke i længden)
Avatar billede samf Nybegynder
31. januar 2001 - 01:51 #12
skrev lige at jeg grabbede i 320x240 det passer vist ikke helt. jeg har i min capture settings ikke mulighed for at sætte noget som helst, det er først i min konvertering til avi/mpeg jeg kan stille billed/lyd kvallitet/størrelse
lyden på mit masterbånd er 16 bit men har også prøvet med 12bit med samme resultat er det mig der er dum, ka´jeg ikke finde ud af at bruge mit program, skal jeg gå over til windowsNT for at udnytte alle mine Ram (har 256mb)eller skal jeg ha´en hurtigere processer (har 500mhz)eller hvad fanden er der galt, har de snydt mig i butikken og solgt mig et lorte kort
Avatar billede scb Praktikant
31. januar 2001 - 08:34 #13
Firewire er digital overførsel, fra video til pc og der kan ikke ændres på lydkvalitet og billedstørrelse, det er først bagefter.
Din HD SKAL kunne klare ca. 3,5 Mb pr sek, ellers går det galt.
Jeg kører selv med Adaptec firewire kort og SCSI HD, P3 700 Mhz 256 Mb ram, og har haft problemer med at HD kunne følge med, Efter at jeg slog cachen fra på HD\'en har det bare kørt perfekt.

Man anbefaler til video brug at kører med frakoblet cache, da der ellers vil ske det at den kommer til at virke som buffer, der en gang i mellem skal tømmes til HD\'en hvilket bevirker at der kommer pauser i overførslen af data.

-SCB
Avatar billede samf Nybegynder
05. februar 2001 - 20:33 #14
SCB - det lyder meget som mit problem
men hvorda slår jeg min cache fra og er der forskel på vcache og den cache du mener ?
min harddisk er ide harddisk og den ka nok ikke klare 3,5 mb pr sek skal jeg virkelig ud og indvistere i en scsi harddisk for klare dette
/Samf
Avatar billede samf Nybegynder
11. februar 2001 - 23:19 #15
vi har efter flere nætter\'s kaffe ture løst problemet!!!
problemet var en blanding af alle jeres svar så i får alle sammen lidt!