Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2004 - 21:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder CL3 og ECC ?

Sidder og er ved og købe nogle RAM, men ser så der står lidt jeg ikke fatter noget af...
DDR SDRAM / PC3200 / 400MHz / CL3 / ECC

DDR SDRAM / PC3200 / 400MHz / CL2.5 / 5ns

DDR SDRAM / PC3200 / 400MHz / CL3

Fatter godt det med det er DDR SDRAM også det med PC 3200 / 400 Mhz... men så kommer spørgsmålet, hvad er det der CL2.5 og CL3? Og hvad er forskellen og hvad er best ?
Og sidst men ikke minst hvorfor står der 5ns efter nogle og andre ikke ?
Avatar billede hoennedk Nybegynder
19. februar 2004 - 21:07 #1
Nu skal du høre:

ECC er Error Correcting Memory. Bruges primært i servere,eller andre maskiner der skal køre længe fejlfrit. Man kan sige fejl i ram automatisk rettes. Dette skal du kun overveje ved P4 maskine.

CL står for CAS LATENCY, hvilket er clock-cycles. 3 betyder derfor 3 'runder'(omgange). Derfor betyder lavere CAS LATENCY højere ydelse. AT køre 2.5 i stedet for 3, svarer lidt til at gå fra DDR2100 til DDR2800.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2004 - 21:10 #2
Takker mange gange du, nu sidder jeg med en P4 3 ghz, så DDR SDRAM / PC3200 / 400MHz / CL3 / ECC skulle bare køre nice eller hvad ??

Og skal jeg købe 512 eller 1024 ?
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2004 - 21:10 #3
Hvorfor har du ikke lavet det som et svar ???
Avatar billede hoennedk Nybegynder
19. februar 2004 - 21:11 #4
Det gør det i hvert fald ;)  jeg vil ikke have under 1024 ever again, men skal også kunne klare 3d og sådan. Men hvis du "kun" skal spille, kan 512 klare dét.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2004 - 21:15 #5
hmm ... har self. en masse programmer osv. til og køre, spil bliver det også til, og har utrolig mange GB videoer som jeg roder en del med ... men kan da starte med 512 :D lav et svar, så du kan få dine point :D
Avatar billede hoennedk Nybegynder
19. februar 2004 - 21:16 #6
Det ER SVAR...UPS, jeg' ny

Nu skal du høre:

ECC er Error Correcting Memory. Bruges primært i servere,eller andre maskiner der skal køre længe fejlfrit. Man kan sige fejl i ram automatisk rettes. Dette skal du kun overveje ved P4 maskine.

CL står for CAS LATENCY, hvilket er clock-cycles. 3 betyder derfor 3 'runder'(omgange). Derfor betyder lavere CAS LATENCY højere ydelse. AT køre 2.5 i stedet for 3, svarer lidt til at gå fra DDR2100 til DDR2800.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. februar 2004 - 21:20 #7
Google vil ofte være ved den slags definitions spørgsmål. prov at skrive define:ecc i google og tryk på søg så skal du bare se. Google er et stærkt værktøj til mange ting