Avatar billede langfinger Nybegynder
19. februar 2004 - 20:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows XP "lagger"

Hej

Efter en dug-frisk installering af win xp sp1, lagger xp stadig. Dvs. at hvis jeg trækker i et vindue hænger det stadig efter, og hvis jeg scroller på en hp hænger indholdet.

Håber i forstår.

Mvh.

Mads
Avatar billede bredker Nybegynder
19. februar 2004 - 20:39 #1
er det en original xp cd
eller en kopi
Avatar billede punk_fm Nybegynder
19. februar 2004 - 20:41 #2
er det en ny computer. Evt. facts om din PC ville være nice!
Avatar billede resten Nybegynder
19. februar 2004 - 20:42 #3
Har du prøvet at opdater skræm driverne ?
Avatar billede langfinger Nybegynder
19. februar 2004 - 20:43 #4
Ok!

- Et år gammel
- 2,66 ghz
- 512 mb ddr-ram
- original xp cd
- rebootet pga. problemer med virus
Avatar billede hoennedk Nybegynder
19. februar 2004 - 20:56 #5
Du skal sørge for at få DirectX 9.x lagt ind samt nyeste software til dit skærmkort. Så gør den det ikke.
Avatar billede halifax Nybegynder
20. februar 2004 - 00:30 #6
- rebooter gr. virus?  Er det mon Blaster ormen - den der siger at der genstartes om 60 sekunder?
Avatar billede magictouch Nybegynder
20. februar 2004 - 06:30 #7
Eller prøv det her, om det gi´r noget: Højreklik på Denne Computer-egenskaber-avanceret- ydeevne-indstillinger, der kan du fjerne flueben i nedenstående.
Lad menúer tone ….
Lad værktøjstip tone ….
Udton menuelementer …
Vis skygger under menuer
Lad åbne kombnationsbokse ….
Brug et baggrundsbillede …
Brug almindelige mappeopgaver.
Vis indhold i vindue osv
Avatar billede magictouch Nybegynder
20. februar 2004 - 06:44 #8
Og et godt Tweak er Max Tweaks-lidt nede på siden: http://www.tech52.com/

Ang. HP er der flere måder at speede IE hastigheden, en af dem er i cmd, Hvor du skriver:ipconfig /flushdns
PS hvis du bruger host filen til noget,skal du ikke gøre det! for den bliver tømt.
Et anden mådet at optimere IE er:
Speed up Browsing in Internet Explorer - Start/Run/Regedit
      HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace
In the right pane find: {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} Value and delete it.
Der står planlagte opgaver! det er en overflødig funktion fra tidligere Windows, for IE har ingen planlagte op på nettet;)
Avatar billede magictouch Nybegynder
20. februar 2004 - 06:45 #9
planlagte op = opgaver
Avatar billede langfinger Nybegynder
20. februar 2004 - 13:00 #10
Så virkede det! Tak til magictouch og halifax, vil i dele pointene ?
Avatar billede magictouch Nybegynder
20. februar 2004 - 13:13 #11
Joh tak*S*
Der er også noget at hente her:http://www.windowsxpatoz.com/cgi-bin/performance/index.cgi

Og go´weekend;)