Avatar billede vraa Nybegynder
19. februar 2004 - 20:26 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Bundkort+CPU+RAM

Jeg vil invistere i en ny pc til med henblik på at spille de nyeste spil. Den skal derfor være fremtidssikret.
Jeg vil gerne have bud og forklaring på hvilket bundkort jeg bør købe og hvad for et grafikkort og RAM der kan anbefales dertil.
Avatar billede hettelade Nybegynder
19. februar 2004 - 20:32 #1
Som udgangspunkt kan du IKKE få en maskine der fremtidssikret.
Hvis du skal have "DET VILDESTE" skal du nok kigge på en AMD Athlon 64 FX, et bundkort med et VIA chipset, PC4000 RAM, og et ATI9800XT grafikkort.

//Mike
Avatar billede vraa Nybegynder
19. februar 2004 - 20:38 #2
Glemte en ting. En grænse på 3.000kr.
Avatar billede hettelade Nybegynder
19. februar 2004 - 20:42 #3
Ahh - Så kommer du ikke langt :-/
Avatar billede vraa Nybegynder
19. februar 2004 - 20:42 #4
Hettelade>> Hvilken CPU kan du anbefale til den sammensætning?
Avatar billede hettelade Nybegynder
19. februar 2004 - 20:44 #5
Hvilket udstyr har du nu? Det vil evt. kunne betale sig at opgradere det ælste i din PC nu.

//Mike
Avatar billede vraa Nybegynder
19. februar 2004 - 20:46 #6
Jeg har et P4S8X bundkort med en 2.2Ghz P4 processor. Derudover har jeg et nVidia geForce 4 grafikkort med 128mb ram og 768MB DDR PC2100 RAM på bundkortet.
Avatar billede vraa Nybegynder
19. februar 2004 - 20:48 #7
Men den jeg har nu skal gives videre til én i familien så jeg skal have en ny alligevel.
Avatar billede c-holst Novice
19. februar 2004 - 20:53 #8
Ok, for den skulle nok kune tage en rum tid endnu..

hvilken type cpu går du efter P4 eller AMD. AMD er billigere end P4, men skulle så have andre fordele, som jeg ikke vil uddybe, da det kun er noget man sådan "hører om her på sitet"

3000 giver dog gode muligheder for en pæn opgradering. vil prøve at på det.
Avatar billede c-holst Novice
19. februar 2004 - 20:54 #9
3000 er det for cpu ram og MB eller er det for det hele
Avatar billede vraa Nybegynder
19. februar 2004 - 20:54 #10
Kun bundkort,CPU og RAM
Avatar billede hoennedk Nybegynder
19. februar 2004 - 20:59 #11
Hvis din grænse er så lav, så prøv at kigge på PRC-data.dk - de har gode og billige færdige maskiner 'med det hele'.

Hvis du kun skal have CPU ram og board, så må en af 'de gamle' 2,6ghz P4 jo være sagen. De er godt nede i pris, og der får du MASSER af ydelse for pengene. En 512 DDR ram klods og et board med intel 845 eller nyere chipset, må være at anbefale med det budget.
Avatar billede zhark Nybegynder
19. februar 2004 - 21:01 #12
Jeg synes det er lige på yderkanten... af "fornuft" at skifte andet en evt. grafikkort. http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx Dit mobo kan tage 2,8Ghz P4 (indtast det til venstre).
De mobo du kan købe idag er bara MEGA lidt mere fremtidssikret end det du har, jeg ville ikke overveje andet det første års tid :)
Avatar billede vraa Nybegynder
19. februar 2004 - 21:04 #13
Jeg giver jo min PC videre til ét familiemedlem så jeg skal ud og invistere i noget nyt. Ikke noget med at opgradere.
Avatar billede zhark Nybegynder
19. februar 2004 - 21:10 #14
Du snakker om kr. 3000,00 - jeg slutte da nu for kan intet forstå af der fremførte, du får ikke noget der matcher hvad du har!!! For under 4000,00 idag.
Avatar billede vraa Nybegynder
19. februar 2004 - 21:19 #15
Ok. Jeg undskylder hvis min forklaring er helt af h.... til.

Det jeg søger er det bedste udstyr, i mit tilfælde kun bundkort, cpu og ram, jeg kan få for 3000kr. Jeg har sgu't flere skejsere... Den PC jeg har lige nu er ligegyldig.

Håber det hjalp lidt :-)
Avatar billede hettelade Nybegynder
19. februar 2004 - 21:33 #16
I så tilfælde vil min anbefaling være en AMD XP 2800+ CPU, et ASUS A7N8X Deluxe Gold bundkort, og noget PC3200 RAM.

//Mike
Avatar billede hettelade Nybegynder
19. februar 2004 - 21:35 #17
Hvis du skal have et grafikkort, har jeg selv lige invisteret i et Saphire ATI9600XT med 128 MB for 1400,-. Det kan jeg varmt anbefale.
Avatar billede laksefar Nybegynder
19. februar 2004 - 21:39 #18
Det er bare ikke så meget billigere end et 5900XT:P
Avatar billede vraa Nybegynder
19. februar 2004 - 22:03 #19
C-holst vil du have point?
Avatar billede c-holst Novice
08. marts 2004 - 23:38 #20
det vil jeg da, havde ikke lige  set anmodningen