Avatar billede magus Nybegynder
30. januar 2001 - 00:42 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan sikrer jeg mine directories på min server mod misbrug?

Jeg har det problem, at min server står et par hundrede kilometer herfra og jeg betjener den via remote.
Den ISP\'er som jeg har den stående hos, har jeg begrundet mistanke om, går ned i mine dir. og bl.a. kopierer mine programmer/key\'s over på hans egen etc.
Jeg har flere gange været udsat for, at når jeg går på serveren er f.eks. Regit. åben også selvom jeg ikke har rørt den, men til trods for det benægter han det hver gang....
Hvad gør jeg for at lukke ham ude og uden at det går ud over de kunder som skal have adgang til deres webhoteller?
Det er let nok at sige, at jeg skal flytte serveren andet sted hen, men der er jo trods alt en del arbejde forbundet med det!
Jeg skylder at sige at der er tale om Windows 2000 IIS Server med egen DNS.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
30. januar 2001 - 00:44 #1
nå du ikke er ved den sender du ctrl alt delete til den og vælger lock. så er den låst... Hvis du en dag, opdager at han pille ved den mens du sidder på den. Så meld ham til politiet...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
30. januar 2001 - 00:44 #2
ups et svar
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
30. januar 2001 - 00:44 #3
Og han skal bruge din kode...
Avatar billede bojohansen Nybegynder
30. januar 2001 - 01:06 #4
Lytter lige med. hvis eller mail systemet kommer til at virke igen.
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. januar 2001 - 07:08 #5
Som dalbjerg siger: Hvis det ikke er meningen at din ISP skal have adgang til din computer - PÅ NOGET TISDAPUNKT - skal du når du forlader computeren trykke CTRL - ALT - Delete og vælge lock.

Dette påvirker slet ikke dine brugere, da det kun er skærmen, som er låst - alt køre som det skal bag ved.

Du skal selvfølgelig have en (god) kode på den konto du er logget på med!
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. januar 2001 - 07:16 #6
Desuden skal du også sætte en screensaver på, med password aktivt, så låser computeren automatisk, hvis du glemmer det.

Bare sæt logon screensaver, så du ikke bruger unødig CPU kræft.
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. januar 2001 - 07:17 #7
Hvilket remote program bruger du?
Avatar billede svein Nybegynder
30. januar 2001 - 08:33 #8
Der er to muligheder for at din ISP kan komme til din computer:
1. Fysisk
2. Over netværket via shares

1. Fysisk
Fysisk skal han gå hen til din maskine og logge på. Til det formål skal han bruge en konto og password! Hvis ikke du har givet han en konto og et password, kan han ikke logge på. Hvis du har givet han en konto og et password og ønsker at han skal have tilgang lokalt på din maskine, skal du begrænse hans tilgang så meget som mulig!
For det første giv han en konto med tilstrækkelig rettigheder til at kunne  udføre det arbejd han skal foretage.
Derudover sætter du sikkerhed på alle mapper/filer.

2. Over netværket
Det samme her: Han skal have en konto med password for at kunne udføre noget på den maskine!
Igen placer han i en gruppe med få rettigheder og sæt sikkerhed på shares /filer nivå!
Avatar billede magus Nybegynder
09. marts 2001 - 20:47 #9
Jeg valgte at flytte mig server - troede jeg for han nægtede at udlevere den med påstand om, at jeg skyldte ham en de lpenge som han nylig skrev to dage efter at jeg havde meddelt ham, at jeg dagen efter ville hente serveren!!!.

Jeg deponerede beløbet via min advokat og for ikke at få skyld for, at have \"fiflet\" med beviserne etc. har en tredie advokat nu serveren i sin varetægt og så må vi se hvad der sker når der nu kommer politi på sagen!! - han bruger også uberettiget min gamle Sekundær nameserver som sin på alle hans webhoteller.......hvilket jeg naturligvis har meddelt den pågældende udbyder som ejer nameserveren.

Ak ja, de fynboere....:o))