Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
19. februar 2004 - 18:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opløsningen mærkelig!?

Har et lidt underligt problem ifølge mig selv, men håber virkelig der er nogle med et svar for det irriterer mig ud over alle grænser, det hele startede med at jeg opgraderede min graffikkort driver, men før det havde den oz opført sig underligt i spil, selve problemet er at når jeg har installeret den sidste nye driver fra ATIz hjemmeside til min radeon 9800 PRO graffikkort og vælger opløsningen 1280x1024 går det oz fint og den udvider og alt ser got ud, men så hvis man lige sidder å holder øje med opløsningen uden at røre ved noget går den lissom automatisk ind og blir meget lille som om det var en 800x600 men det sker ikke som man umiddelbart kan se det, bare sån lissom om den stille glider ind og blir så lille i opløsningen, men så har jeg min egen teori om at det måske har noget at gøre med HZ på skærmen og begrænsingerne under instillinger på skrivebordet og dernæst avanceret og så skærm, men jeg ved det faktisk ikke, har prøvet den goe gamle med at afinstallere XP og alt installeret igen hvilket tog den halve nat, men det ændrede ikke noget.... Førhen når jeg har spillet spil på min computer og det gør den stadivæk så midt i at jeg spiller slår det lille lys på skærmen fra grønt over til orange, som om der ikke er noget signal... Min opløsning er latterlig lille og lige meget hvor meget jeg gør så ser en 1280x1024 squ ikke ud som den gør det på min skærm, har enda prøvet med 2 skærme og det er det samme, men de havde oz begge 50/60 HZ..... nogle der måske bare havde en anelse!?
Avatar billede hoennedk Nybegynder
19. februar 2004 - 21:16 #1
Jeg vil umiddelbart sige at et psykedelisk trip på fisilin svampe vil kunne fremprovokere de nævnte tendenser.

Derudover kan jeg nævne jeg selv har et kort magen til (formentlig, samme speks.) og har haft problemer med at billedet blinkede, forsvandt samt andet meget sjovt. Det klarede jeg ved at køre ind til forhandleren og bytte det. Siden har der intet været. Den køre fint dualhead med to 19 tommer skærme. De er dog TFT så det er nok ikke så sammenlignligt, da de begge kører 75Hz
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
03. november 2005 - 12:47 #2
tak for hjælpen, afslutter hermed tråden...