Avatar billede grani Nybegynder
19. februar 2004 - 18:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kun udskrive filtrerede data

Hvordan kan jeg lave en makro (eller lignende), således at bruger kun udskriver de filtrede data i Excel. Jeg bruger "Autofilter".
Avatar billede swamboo Seniormester
20. februar 2004 - 07:43 #1
Du kan forholdsvis let definere hvad på siden der skal udskrives.
Klik på "Indspil Makro" og lav en "Definer udskriftsområde".

Rediger derefter denne makro så den passer til det område hvor du har listet resultatet fra dit auto-filter, og vupti - den udskriver kun det område som du har fået dine resultater i.

Hvis du ikke er helt med, så skriv hvor du har dine autofilter resultater, og jeg vil lave det til dig når jeg kommer hjem i aften.

Held og lykke!
Avatar billede grani Nybegynder
20. februar 2004 - 09:20 #2
Problemet er, som jeg ikke har forklaret godt nok, at bruger selv skal kunne filtrere data andeledes for siden at udskrive dem (de filtrerede data). Bruger "ved ikke" at han skal Definere udskriftsområde..
Avatar billede grani Nybegynder
20. februar 2004 - 13:45 #3
ok
Avatar billede jkrons Professor
23. februar 2004 - 15:24 #4
Hvilken version af Excel taler vi om? Når jeg udskriver (XP) efter en Autofiltrering udskrives kun det, der vises på skærmen.