Avatar billede nph12 Nybegynder
19. februar 2004 - 17:22 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Harddisk recovery card

Hej
Jeg leder efter et harddisk recovery card som kan genskabe min harddisk på få sekunder.

Er der nogen som kender til andre harddisk recovery card end dette:

http://www.danbit.dk/produkter/2907.phtml
Avatar billede ird Praktikant
19. februar 2004 - 17:29 #1
kan du ikke bruge et program?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. februar 2004 - 17:30 #2
reborn kortet www.reborn.dk
Avatar billede nph12 Nybegynder
19. februar 2004 - 17:40 #3
Jeg har brugt Norton Ghost de sidste par år, men jeg kunne godt tænke mig noget hurtigere...

Ja, noget i stil med reborn kortet. Er der nogen, som er erfaringer med disse kort?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. februar 2004 - 17:46 #4
jeg brugte dem på en skole for nogle år siden, det var dejlig nemt når først PC'en kørte så slog man reborn kortet til også blev den "reinstalleret" ved hver genstart.

personlig bruger jeg selv ghost ;o)
men ellers finders der også drive image, et godt alternativ til ghost *vi brugte drive image på flere PC'ere, hvor vi lavede en store og restore diskette, med restore disketten ghostede den maskinen og med store lavede den et image og gemte den på en skjult partition.. alt dette var selvfølglig lave så man bare smed disketten i drevet og bootede på den og den klarede resten ;o)*
Så går det hurtig med at reinstallere 40 maskiner på een gang.

er det kun een maskine du har eller er det til et helt netværk?

hvis det kun er een så brug ghost, hvis det er flere som sidder i et netværk som alle folk kan bruge (eks. på en skole) så bruge hardware løsningen med rebornkort.
Avatar billede nph12 Nybegynder
19. februar 2004 - 17:53 #5
Hvordan virker kort som reborn helt præcis? Hvordan gør man?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. februar 2004 - 18:10 #6
det er godt nok 3år siden jeg sidste har rodet med Reborn kort, så hvordan det virker 100% kan jeg ikke huske.

men
http://www.reborn.dk/info.htm

Sådan virker det:

Beskytter effektivt alle programmer og data imod virus angreb eller forandringer ved konfigurationsændringer eller sletning af programmer eller datafiler.

Efter genstart af en PC med SafetyCard er original konfigurationen fuldstændig reetableret.
Det siger sig selv at administration af denne PC er mindsket radikalt.

Hardwaren er designet for Plug´n´Play og understøtter op til 30 forskellige operativsystemer i forskellige partitioner. (HW Bootmanager)

Ingen Virus program behøves. Genstart og vira er væk.

Bruger ingen IRQ eller I/O adresser.

Harddisken er helt åben for alle typer installationer og konfiguration forandringer under drift. Alle forandringerne slettes ved genstart.
PC´en er ”genskabt” som Administratoren forlod den.

KUN administratoren kan via password installere programmer så de er ”blivende”.

så hvis du ikke er logget ind som admin, så vil det ting du gør ikke være permanente og vil blive gemt.
Derfor er det genialt til et skolenetværk, eller ligenede.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. februar 2004 - 18:12 #7
er det som du ønsker at din PC er "reinstalleret" hvergang du starter den?
Avatar billede nph12 Nybegynder
19. februar 2004 - 18:51 #8
Ja, at jeg muligheden for at min PC er "reinstallert" efter en genstart.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. februar 2004 - 08:22 #9
så er de reborn kort da en mulighed.
Avatar billede nph12 Nybegynder
20. februar 2004 - 16:43 #10
Jeg kunne godt tænke mig en sammenligning mellem de forskellige kort som findes. Hvor findes jeg en sådanne?
Avatar billede nph12 Nybegynder
22. februar 2004 - 12:55 #11
rkhdk>> kan du ikke oprette et svar! Takker mange gange for hjælpen.
Avatar billede nph12 Nybegynder
22. februar 2004 - 15:40 #12
Valget står mellem disse tre kort:

http://www.danbit.dk/produkter/2907.phtml

http://www.reborn.dk/safetycard.htm

http://www.exato.dk/

Er der nogen som kan fortælle mig, hvilket et af kortene der er det bedste køb?
Avatar billede nph12 Nybegynder
23. februar 2004 - 17:03 #13
rkhdk>> Hvis du vil have nogle point, så må du oprette et svar!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. februar 2004 - 18:24 #14
Beholde dem
Avatar billede nph12 Nybegynder
24. februar 2004 - 16:32 #15
Okay.
Avatar billede rene_frederiksen Nybegynder
25. august 2004 - 00:50 #16
My comments.
SafetyCard MAX (ReBorn) er et rigtigt godt bud.
Der er mange grunde men ta lige en kik på www.reborn.dk og læs.
Ring evt til firmaet.....
Mvh
Rene
Avatar billede rene_frederiksen Nybegynder
30. april 2005 - 02:30 #17
Eller Softwaren www.Re-Z.dk
Mvh
Rene