Avatar billede mobj Nybegynder
19. februar 2004 - 17:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Timeout på ADSL forbindelse

Jeg har et problem med en kollegas bærbare pc. Han sidder og arbejder, derhjemme med blandt andet Citrix programmer via sin ADSL forbindelse.

Hver time mister han forbindelse til TDC og dermed også forbindelsen til blandt andet Citrix programmerne.

For at komme på igen skal han genstart pc'en.

Hvorfor mister han forbindelsen hver time? Der betales jo for at han kan være online hele tiden...

Jeg har sat maskinen til at pinge hele tiden, så det virker som om at der er trafik på linien hele tiden.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
19. februar 2004 - 17:07 #1
hvad siger TDC? jeg ville fejlmelde den hos dem
hvis det er over router lyder det som om det er en indstilling i routeren.
Avatar billede mobj Nybegynder
19. februar 2004 - 17:16 #2
Jeg HAR haft kontakt til TDC, der oplyser at de godt nok skifter IP-adresse hver time men at det normalt ikke foranlediger nogle problemer, De mener derfor at det nok er et problem på maskinen (der i øvrigt kører Windows 2000), eller med firewallen. Men det kan vel ikke passe at vi skal gå på kompromis med sikkerheden fordi vi bruger ADSL!
Avatar billede pureshit Nybegynder
19. februar 2004 - 17:18 #3
"Men det kan vel ikke passe at vi skal gå på kompromis med sikkerheden fordi vi bruger ADSL!"
--> JO FOR DET ER TDC!!!

-> Unskyld for spam...
Avatar billede kenp Novice
19. februar 2004 - 17:30 #4
jeg ville nok nærmere sige du skal tillade din firewall at den fornyr ip-adressen, for det er sikkert den som blokere for den (mener det er svchost.exe, som skal have tilladelse til at komme på nettet)
Avatar billede emborg Nybegynder
20. februar 2004 - 08:12 #5
Er det kun Citrix han ikke kan forbinde til ? Kan Citrix i det hele taget virke med variable IP-adresser ??, kommunikationen fra serveren til klienten kan da ikke komme frem, hvis Ipén ændres efter en time eller hvad ?
Avatar billede mobj Nybegynder
20. februar 2004 - 08:47 #6
-> Emborg: Efter at have gået brugeren på klingen, så viser det sig at han også mister forbindelsen til netværksdrevene.
Jeg skal være ærlig og erkende at mit kendskab til Citrix contra IP-adresser kan ligge på et MEGET lille sted. Men vi har andre PC'ere der kører fint på Citrix med dynamiske IP-adresser.

-> kenp: Jeg har tjekket og det ser ud til at svchost.exe ikke har adgang til nettet på hans maskine. Men jeg skal have vores datacentral til at ændre i Firewallen. Så jeg vender tilbage, når jeg hører fra dem.
Avatar billede mobj Nybegynder
25. februar 2004 - 12:35 #7
Vi har nu haft firewallen slået helt fra, og problemet er der fortsat, så jeg mener ikke det kan være den der forstyrrer !?!

Andre gode forslag ???
Avatar billede mobj Nybegynder
13. juli 2004 - 10:02 #8
Så er det lykkedes. Løsningen var at købe en CyXel router, der kan håndtere at IP-adressen skifter. Så nu kører det hele - også Citrix programmerne.