Avatar billede jewler Nybegynder
19. februar 2004 - 15:10 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Nogen der kender noget til Webhajen?

Hej

Vil gerne vide om der er nogen som har erfaringer med Webhajen?
Avatar billede esoulman Nybegynder
19. februar 2004 - 15:12 #1
Link til folk som er for dovne til at skrive det selv:
http://www.webhajen.dk
Avatar billede keysersoze Guru
19. februar 2004 - 15:16 #2
"Webhajen er en nyopstartet virksomhed, der startede den 9. Februar 2004" - jeg tror det er MEGET svært at drage konklusioner ud fra et 10 dage gammelt firma! Selv hvis nogle kom med erfaringer ville jeg ikke mene de var særlig relevante da jeg tvivler på man kan finde ud af særlig meget om et firma på så kort tid når det drejer sig om domæner :)
Avatar billede jewler Nybegynder
19. februar 2004 - 15:33 #3
Takker for linket:-)

Viste ikke lige at det var et nyopstartet firma.
Kan godt se at det bliver svært at få hjælp her!!
Avatar billede bearhugx Nybegynder
19. februar 2004 - 15:36 #4
Dog må man kunne drage den konklusion, at de ikke er helt ærlige, eller at det er en virksomhed, som er kommet i en ny inkarnation under et andet navn ... I hverfald hvis man skal tage deres forklaring omkring priser for pålydende :

Nyhed på sitet 9. feb. 2004 :
Kæmpe prisfald på webhajen

Webhajen ønsker at komme kunden til gode, og det gør vi nu med at tilbyde DANMARK BEDSTE PRISER

Og vores webhotel indholder stadig det samme, som før
(150MB, ASP, ASP.NET, PHP, MySQL, Access Database(ODBC), 100 ægte Email konti, læs produkter for mere info)

Nu ser prisen sådan ud

Webhotel
Oprettelse af webhotel er nu GRATIS
før: 49,- kr
og nu koster et webhotel KUN 19,- kr pr måned
Før: 49,-kr pr måned

Domain
Før: 149,- kr
NU: 95,- kr

Hvordan? vi har forhandlet et bedre tilbud i hus med vores leverandør af server

Derudover findes der også en nyhed fra før firmaet blev startet (*S*) - nemlig fra 8. feb. 2004:
Webhajen.dk byder velkommen

Webhajen.dk´s hjemmeside er nu online, og teamet bag sider parat til at tage imod kundernes bestilling.

Klik ind under produkter, og se hvad vi kan gøre for dig, og dit firma.
Vi sammensætter gerne en løsning så den passer nettop til deres behov.

Hvis de nogle spørgsmål til de services vi yder til vores kunder, er de velkommen til at kontakte os via kontaktsiden.

Venlig hilsen
Webhajen.dk teamet.

Min holdning : de er nok ærlige, men det er dog lidt u-ortodokst at skifte leverandør, dagen efter man har startet firmaet - hvilket får mig til at mistænke firmaet for at have eksisteret i mere end de 10 dage, som de siger ...

PS: navigationen på deres sider er håbløse - jeg har nu i 5 minutter forsøgt at finde en side, hvor man se prisen og mulighederne for et webhotel --- Jeg har selv domæner - og skal ikke have noget hotel flyttet... Men jeg bliver hele tiden sendt tilbage til det samme skærmbillede  (http://www.webhajen.dk/mainsite/default.asp?doc=8) :-(

Hvis de vil have _mig_ som kunde, så bliver de nød til at peppe lidt op på brugervenligheden på det site...
Avatar billede bearhugx Nybegynder
19. februar 2004 - 15:39 #5
*LOL*...

He he -- når man søger på et domæne i deres domæne-tester (fordi man nu skal), så får man følgende fejl-besked i iframen :

error '8000ffff'

Catastrophic failure

/domaintest/domain_checker.asp, line 94

--- det er jo næsten katastrofalt :-=)
Avatar billede jewler Nybegynder
19. februar 2004 - 16:00 #6
Det du nævner havde jeg godt bemærket!! Dette firma kan udfra deres tekst ikke være nyt. Takker for dit indlæg så er det ikke kun mig, der ikke kunne finde rundt på sitet.
Avatar billede keysersoze Guru
19. februar 2004 - 16:03 #7
jeg tror nu mere det er skrevet som en slags reklame - det så jo godt ud at ens priser er sat ned :)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
19. februar 2004 - 16:09 #8
ja -- men samtidig er det ulovlig markedsføring, idet de påstår at prisen nu er bedre/nedsat ...  Det var den samme polimik der var omkring dvs. møbelhandelshuse (som jeg vil lade være unævnt), som havde markeret varer som udsalgsvarer, selvom prisen ikke var sat ned (og i nogle tilfælde endda var sat op i forhold til normalt salgspris!)
Avatar billede esoulman Nybegynder
19. februar 2004 - 16:11 #9
Bearhugx: du ved ikke om de har haft højere priser før, og først har fået hjemmesiden op at køre nu.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
19. februar 2004 - 16:14 #10
De reklamerer med at de har haft højere priser og at der, pga. indgåelse af en anden leverandøraftale, er kommet nye lavere priser...

så hvis det viser sig, at disse tidligere, højere priser IKKE har eksisteret, ja, så er det ulovlig markedsføring...

Hvis det derimod viser sig, at de rent faktisk har haft disse højere priser, så er der jo ikke så meget ved det - så er det jo sandt, at der nu er lavere priser, man kan glæde sig over....
Avatar billede esoulman Nybegynder
19. februar 2004 - 16:15 #11
Det var jo så det, jeg pointerede ovenover.
Avatar billede keysersoze Guru
19. februar 2004 - 16:20 #12
det kan jo være de er startet med de priser kl. 9 om morgenen hvor der er begyndt - og så omkring middagstid er de blevet enige med sig selv om at de var for dyre ;)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
19. februar 2004 - 16:21 #13
min kommentar @ 16:09 var et svar på keysersoze's kommentar om at det måske kunne være "falsk reklame" (i hvert fald sådan som jeg læser det han har skrevet)...

Det som jeg så undrer mig over, er, hvordan man _samme dag som man starter_ lige pludselig (og meget bekvemt, vel og mærke) får undgået en _ny_ leverandøraftale, således at ens priser bliver 50-75% procent billigere...

Det er det, jeg studser lidt over....
Avatar billede bearhugx Nybegynder
19. februar 2004 - 16:25 #14
rettelse >> der skal stå
  indgået en ny leverandøraftale
IKKE
  undgået en ny leverandøraftale

*ups* :-)
Avatar billede nse Nybegynder
19. februar 2004 - 17:15 #15
Jeg kan se på deres netblock owner, at de er hostet i USA hos http://www.hopone.net/. Dvs. at pingtiden er noget dårligere end, hvis du hostet her i landet..
Avatar billede kisbye Nybegynder
19. februar 2004 - 20:43 #16
Hejsa.
Jeg er en af mændene bag webhajen.
Teknisk set startede vi den 15 januar 2004 ( http://www.cvr.dk/soeg_i_cvr/cvrsoegdetail.asp?cvrnr=27551890 )
Men da vi skulle have vores website op og kører, og have lavet andre forberedelser, var vi først klar til at tage med ordre den 9 Februar.
Siden lå online på http://www.webhajen.dk/mainsite før vi gik i luften, først den 9 redirectede vi fra webhajen.dk.
Derfor nyheden med den forkerte dato.

Da vi ikke pt. understøtter w3 Sockets, som er nødvendigt for at få domaintesteren til at virke, var vi nødsaget til at hoste domain testeren andet steds.
Domain testeren har virket påklageligt, og vi har ikke ændret noget ved den.
Så problemet må ligger der hvor vi har den hostet.
Vi er klar over problemet, og arbejder på det.

Priserne var til at starte med sat noget højre, og som i kan se bestemte vi os hurtigt for at sætte dem ned.

Vi er kede af at i finder siden svært at navigere.
så vi vil derfor revidere vores site ASAP.

Det er rigtigt at vi benytter hopone som host.
Vi mener dog ikke at det bliver mærkbart langsomere af det.

Jeg håber at det besvare jeres sprøgsmål tilfredsstilene.
Hvis i har flere spørgsmål, eller kommentare er i velkommen til at spørge løs her, eller skrive til henrik@webhajen.dk

Venlig hilsen
Henrik Kragegaard
Webhajen.dk
Avatar billede bearhugx Nybegynder
19. februar 2004 - 20:59 #17
Henrik >> tak for dine svar... det satte lige situationen i et andet lys for mig... Må man spørge lidt ind til, hvor mange i er osv...
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
19. februar 2004 - 21:05 #18
jeg ville nok vælge en host i DK, måske NGDC eller jay.net, der er trods alt længere til Washington end til Glostrup.. :-)

et enkelt traceroute fra min 2 mbit giver også lidet ønskværdige svartider...

http://dnsstuff.com/tools/whois.ch?ip=209.61.205.38

tracert 209.61.205.38

Rute spores til 209.61.205.38 over et maksimum af 30 hop

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.2.1
  2    11 ms    11 ms    11 ms  062121189000.sonofon.dk [62.121.189.0]
  3    17 ms    13 ms    15 ms  212088088196.sonofon.dk [212.88.88.196]
  4    15 ms    14 ms    13 ms  zar1-so-2-3-0.Copenhagen.cw.net [208.173.216.65]

  5    15 ms    15 ms    16 ms  ycr2-ge-3-3-0.Copenhagen.cw.net [208.173.216.146
]
  6    27 ms    27 ms    28 ms  bcr1-so-2-0-0.Amsterdam.cw.net [208.173.211.233]

  7    29 ms    30 ms    28 ms  zcr1-so-3-0-0.Amsterdamamt.cw.net [208.173.211.2
38]
  8    29 ms    27 ms    28 ms  zpr1-ge-1-3-0.Amsterdamamt.cw.net [208.173.220.1
52]
  9    51 ms    52 ms    49 ms  208.51.74.25
10  109 ms  110 ms  110 ms  pos1-0-2488M.cr2.WDC2.gblx.net [67.17.71.5]
11  109 ms  110 ms  110 ms  so7-0-0-2488M.ar3.WDC2.gblx.net [67.17.71.14]
12  123 ms  123 ms  123 ms  pos6-3.core1.dca1.hopone.net [64.211.206.102]
13  126 ms  124 ms  126 ms  vl2.rsm1.dist1.dca1.hopone.net [207.228.224.134]

14  125 ms  124 ms  125 ms  209.61.205.38

ihvertfald er de lavere til fx. www.ngdc.dk

C:\Documents and Settings\husaren>tracert www.ngdc.dk

Sporer rute til www.ngdc.dk [217.116.225.80]
over et maksimum af 30 hop:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.2.1
  2    10 ms    11 ms    11 ms  062121189000.sonofon.dk [62.121.189.0]
  3    13 ms    14 ms    13 ms  212088088196.sonofon.dk [212.88.88.196]
  4    18 ms    15 ms    14 ms  212088068009.sonofon.dk [212.88.68.9]
  5    18 ms    18 ms    19 ms  dix.cr0.glostrup1.dk.ngdc.net [192.38.7.93]
  6    23 ms    24 ms    29 ms  ge2-1.dr1.gl.cph.ngdc.net [217.116.255.54]
  7    17 ms    19 ms    18 ms  secure.webhotel.net [217.116.225.80]

men ok, hvis man skal hoste mange amerikanske sites, så kan det jo være en fordel..
Avatar billede killerbamze Nybegynder
20. februar 2004 - 00:41 #19
Måske kan jeg hjælpe, for at besvar nogle af jeres spørgsmål.

Vores server bliver hostet i udlandet!
Hvorfor!! spørger I så?
Ganske enkelt, for at gøre det så billigt som muligt,
Tjener vi penge på det?,
nej vi tjener ikke de storer ører på det, når man tænker på hvor meget support og arbejde der er med det,
Hvorfor gør I det så?,
det her firma udvikler hjemmesider, til andre firmaer, men de skal jo også bruge et sted at ligge det på, samt et domain, derfor tilbyder vi en total-løsning.

Jeg tror heller ikke mange firmaer i danmark som kan tilbyd denne sikkerhed som hopone tilbyder (anbefalder at læse vores sikkerheds politik, se evt "produkt > Webhotel")

Jeg tror godt at du kan leve med at der går 100ms før din side kommer frem, serveren står på en 3Gbps upload

For alle jer som er i tvivl om hvad vores webhotel indholder kan det findes under "produkter > Webhotel"
Direkte Link: http://www.webhajen.dk/mainsite/produkt/produktinfo.asp?id=25&proc_type=25&directinfo=1

Vi beklager meget at siden ikke er let at finde rundt i, og som Henrik skriver er vi også igang med at lave det om til det er letter, men vi synes selv det bare pisse smart, men det er det bare ikke, og det er vi klar over.

Men fordi vi ikke er så gode til at sælge os selv, betyder ikke at vores produkter fejler noget.

Venlig Hilsen
Jan Rasmussen
Webhajen Crew
Avatar billede bearhugx Nybegynder
20. februar 2004 - 00:57 #20
jan rasmussen / killerbamze >> det er der heller ikke nogle, som hentyder til at jeres produkter er fyld med fejl - i hvert fald ikke, således, som jeg læser hvad der bliver skrevet...

Selvfølgelig kan man undres over, hvorfor hostingen ikke bliver foretaget i Danmark - Men der har du jo fint klarlagt jeres begrundelse for dette valg...

At i offentligt erkender, at jeres site er mindre brugervenligt end i havde regnet med/ønsket og at i derudover har besluttet at forbedre navigationen (og i sidste ende derved også "bruger-oplevelsen"), i stedet for at holde fast i jeres "pisse smarte" design, kan jeg kun tage hatten af for - det er professionelt gjort!! (dette er sagt fra en, som har haft brave diskutioner med flere af danmarks største virksomheder pga. deres manglende evne til at lave hjemmesider, som enten var nemme at navigere rundt i, eller hvor deres magelighed/vane har gjort at flere grupper, uden nogen logisk grund, er afholdt fra at bruge deres websites )
Avatar billede killerbamze Nybegynder
20. februar 2004 - 00:58 #21
Hejsa..

Jeg er så den sidste af mændene bag Webhajen..
Vi er 3 unge mænd bag webhajen og en professioel grafiker. Vi er Henrik som i tidligere har hørt fra, og jan lige oppe over. Og så er der mig. Anders Johansen.

Dette med vores domæner og webhoteller, er som jan siger ikke noget vi vil tjene det vilde på. Vores "hoved-erhverv" er som sagt webudvikling.
Det med vores pludselige pris fald, er lidt som keysersoze siger. Vi startede med at sætte priserne for højt, og blev enige med os selv om hurtigt at ændre dem.
Så nu satser vi på flere kunder ved lavere priser, i stedet for lidt kunder ved højere priser.

Vi undskylder mange gange at vores hjemmeside er lidt forvirrende. Men der arbejdes på det.. :)

Hvis der skulle være flere sprøgsmål er i velkommen til at sende en mail til info@webhajen.dk eller bare skrive det her inde.. Vi tjekker selvfølgelig op på dette topic, da det omhandler os..:)

Med Venlig Hilsen
Anders Johansen
Webhajen Crew
Avatar billede jewler Nybegynder
20. februar 2004 - 10:05 #22
Nu har vi vist fået slået fast hvem www.webhajen.dk er! Det var bestemt ikke meningen, at denne tråd udelukkende skulle være kritisk overfor jeres produkt.
Synes det er fint at I alle 3 ( Henrik, Jan & Anders )kommer med jeres synspunkter og forsvarer jer på bedste måde.
Jeg kommer dog til at tænke på hvordan supporten er på webhotellet, når det er webdesign der er jeres
Avatar billede jewler Nybegynder
20. februar 2004 - 10:08 #23
"hovederhverv". Jeg tror dog jeg vælger at købe domæne og webhotel, så må vi se om jeres udtaleser holder stik. God weekend til jer alle!
Avatar billede kisbye Nybegynder
20. februar 2004 - 13:52 #24
Jeg har skrevet til dem der hoster vores domain tester for at finde ud af om de har ændret på noget.
indtil da har jeg lavet et midlertidigt felt til at taste adressen man vil bestille ind i.

Hvis man vil checke om et ønskede domaine er ledigt kan man bruge:

DK Domæner:
http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?pageid=69&action=cmsview&language=da&

Com, Org, Net:
http://www.networksolutions.com/en_US/whois/index.jhtml

Venlig Hilsen
Henrik Kragegaard
Webhajen.dk