Jeg stå og skal køb en ny computer til min svigerfar på 74 år! så det skal være nemt at bruge. Jeg kigger på en Compaq Presario eller en Parcked Bell. Jeg har før købt Compaq og er ganske glad for den service de giver, men hos Parcked Bell for man meget mere computer for de samme penge.
Er der nogle der har erfaring med Parkerd Bell og ved hvordan deres service er - som sagt er til en ældre mand der skrive lidt email og word - dog skal alt være på dansk da han ikke forstå engelsk.
Håber nogle kan hjælpe :-)
Mvh Peter
P.s forskellen består i at der er mere ram og en størreharddisk i Packed Bell
Jeg kender dog ikke noget til packard bell, men virker den som den skal? og kan du evt. selv installere windows på den ville jeg vælge den. Jeg ved fra min kærestes compaq presario at de bl.a. er kræsne med ram, desuden er den præinstalleret med compaq restore cd og ret irriterende at reparere hvis der er fejl i windows.
Det er vel egentlig spørgsmål hvor meget service han har brug for hvis du selv installerer windows og opsætter hans mail, samt installerer de programmer han har brug for. I det tilfælde ville jeg vælge den med bedst performance.
Mit problem er at han jo som sagt er 74 år - og jeg gider ikke lege hotline dag og nat. Derfor er jeg MEGET glad for en god service hotline han kan ringe ind til og stille alle mulige dumme spørgsmål. Det vildeste spil han spiller er 7 kabale. Derfor er det alt afgørende om Packerd Bell har en god service - har nogle af jer købt en maskine fra Packerd Bell og prøvet deres hotline?
PB er nemme nok at komme gennem til på hotline. (Men det er jo det samme hos HP) Telefonsupport er vel nogenlunde det samme. HP kører med telefonsupport i hele produktets levetid. PB er visnok kun 12 måneder. Er det en stationær skal man selv indlevere defekte til forhandler. Er det en bærbar PB sender man den (PB betaler) og får den tilbage på hjemmeadressen. Ellers er det meget det samme. Det man skal tænke på er jo hvor meget det er muligt at klare over tlf.
Det er to OK valg. Packard Bell er dog undertiden væk fra det danske marked, her ville jeg nok satse på et mere blivende mærke. Men du kunne også overveje Amitech, som jo er dansk. Dansk brugervejledning, dansk hotline og de har et rimeligt smart support-system for folk som ikke selv ønsker at rode med pc-komponenter. Han kan få tilsendt FAQ'er der er relevante for hans pc som email, så han ikke skal surfe efter opdateringer eller ting, som andre har fået løst på en maskine som hans egen.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.