Avatar billede andreasha Nybegynder
19. februar 2004 - 13:56 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Navision netværksløsning

Hej

Nogen der kan anbefale en økonomi-client/server løsning fra Navision til et firma med omkring 150 personer?
Avatar billede amtoft Novice
19. februar 2004 - 14:32 #1
Det kommer også lidt an på hvad I skal lave?
Men hvis er er ret meget "tungt" kunne det lyde som XAL kunne være en løsning.
Avatar billede vista Nybegynder
19. februar 2004 - 17:24 #2
Med 150 brugere ville jeg nok, hvis der skal kunne 'vokses' lidt hellere anbefale MBS XAPTA eller MBS Navision (tidligere Attain)Hvilken er nok lidt en religion, men den største løsning (og desværre den dyreste) er nok MBS Xapta
Avatar billede dma Nybegynder
19. februar 2004 - 18:53 #3
Så absolut Axapta med den størrelse, samt at det er Navisions strategiske produkt (sorry Attain!)
Avatar billede amtoft Novice
19. februar 2004 - 21:00 #4
Huskede ikke at Axapta var kommet...
Vil dog stadig ikke ukritisk "bare" sige Axapta, så længe vi ikke ved hvad de 150 brugere skal lave.
Avatar billede dma Nybegynder
20. februar 2004 - 07:34 #5
Enig, men tænk fremtid og selv om hverken C5 eller XAL - eller Attain for den sags skyld - er på vej ud af markedet, så er i hvert fald C5 og XAL produkter som ikke er det sidste nye og som vil blive udfaset før Axapta!

Noget helt andet - er det 150 brugere eller blot 150 ansatte? (med f.eks. 10 stk i øko-afdeling!) Er det produktion eller handel eller....? Skriv lidt mere!
Avatar billede andreasha Nybegynder
20. februar 2004 - 08:35 #6
Det er en tænkt situation, men øko afdelingen er på ca. 63 personer. Hvoraf max samtidige brugere er tænkt til omkring 30 personer. Kan i sige lidt mere deltajeret hvad systemerne består af, f.eks. om man har en server og en klientdel, eller hvordan det kører?
Avatar billede andreasha Nybegynder
20. februar 2004 - 09:02 #7
Det skal bruges til at styre et pengeinstituts interne økonomi.